Hoi ik wil een aantal tekeningen laten plotten maar ik heb begrepen dat de tekeningen die ik heb in PDF formaat waarschijnlijk al een aantal keer gescand zijn en ben dus niet helemaal zeker of de maatvoering accuraat is. Op mijn monitor met een maat latje over de schaalverdeling klopt het maar ik had van "Hoosterw" begrepen dat hij zijn tekeningen heeft moeten verschalen om op de juiste schaal te komen.
Nou ben ik behoorlijk handig met een computer maar heb niet heel veel kaas gegeten van autocad en dat soort programma's.
Aangezien de tekeningen buiten inzet en motivatie het meest belangrijke zijn voor ons als modelbouwer wil ik geen verkeerde start maken en graag uitvinden hoe ik de tekeningen kan controleren op juiste schaal en maatvoering buiten proefprints en alles uit te meten met de refererende tekeningen.
hoe kan ik dit het beste doen?
Nou ben ik behoorlijk handig met een computer maar heb niet heel veel kaas gegeten van autocad en dat soort programma's.
Aangezien de tekeningen buiten inzet en motivatie het meest belangrijke zijn voor ons als modelbouwer wil ik geen verkeerde start maken en graag uitvinden hoe ik de tekeningen kan controleren op juiste schaal en maatvoering buiten proefprints en alles uit te meten met de refererende tekeningen.
hoe kan ik dit het beste doen?