Peanut Renard RSV 26/100

Op de afgelopen indoor fly in is het toch weer erg gaan kriebelen om nu na 3 versie's van de iifi en de eerste aankomende interscale sinds 6 jaar weer een keer mee te vliegen.

Dus de plannen zijn gemaakt. De bedoeling is een peanut en pistachio. Welke pistachio is nog niet bekend. De peanut weet ik al wel. Het wordt de Renard rsv 26/100.

De tekeningen en documentatie krijg ik als het goed is aankomende week in de bus.

Ik houd jullie op de hoogte.

Laatst bewerkt:
Na contact met roel en wat andere vliegers ben ik er op uit gekomen dat ik de 2-dekker versie ga bouwen van deze kist. Dit vliegtuig heeft dan ook een ander nummer. In plaats van de 18/100 is het de 26/100.

Renard-RSV-26-100-O-BAJK-SAYES_ciselet_017.jpg

Dit is een foto van het model. Wat betreft de kleuren weet ik nog niks hier wordt nog naar gezocht. Voor de mensen die de peanut klasse onbekend is. Het gaat hier om vrije vlucht modellen met een maximale spanwijdte van 33 cm. Het model wordt statisch beoordeeld bij aaanvang van de wedstrijd en moet zolang mogelijk vliegen. Dus met veel detail bouwen is belangrijk evenals licht bouwen.

Deze week ga ik de tekeningen opschalen naar de juist grootte en opzoek naar geschikt hout.

Back