Perfecte ANDERSON starter kist

• Topicstarter Topicstarter Harpert
  • Startdatum Startdatum
H

Harpert

Guest
Dankzij 2-Brothers RC in Bussum ben ik vanaf vandaag de trotse bezitter van een Anderson starter-box (field-box)

Deze curverachtige plastic kist heeft een uitgekiende "aanhanger" waarin accu en startpaneel passen, maar ook een prima ruimte voor een brandstof tank.

Bij aankoop werd mij aangeraden de voorraad tank LIGGEND te plaatsen. Ik heb dat echter iets anders opgelost en hoop hiermee weer een ander te kunnen helpen.

De tank staat rechtop, klem tussen een scheidingswandje en de graupner pomp die ik met behulp van de in de bax al aanwezige schroef heb vastgezet.

totaal.gif

medium.gif

Aan de bovenzijde van de dop heb ik de nippel en ontluchting geplaatst door een gaatje te maken. Echter de ontluchting is1,5cm ingekort anders kan de deksel niet fatsoenlijk dicht.

detail1.gif

detail3.gif

Nu is het een kwestie van slang er op, stroom aan en..... pompen.

Harpert

Harpert,
Leuk idee maar ik zou één kleinigheidje veranderen als ik jou was. Ik zou de pomp omdraaien zodat het pomp gedeelte naar beneden hangt en de motor naar boven staat. Wanneer er dan een klein beetje brandsstof door de afdichting komt dan loopt het niet de motor in.
Het is mij overkomen dat de motor van m'n pompje na verloop van tijd slecht ging draaien. Onderzoek leerde mij dat het motor gedeelte klef en vet was geworden. Zelfs de koolborstels waren aangetast en plakkerig geworden. Ik had nooit verwacht dat dit kon gebeuren maar zoals Murphy al gezegd heeft, "alles wat fout KAN gaan, ZAL fout gaan".

pompje omkeren.

Ernst Grundmann zei:
Harpert,
Leuk idee maar ik zou één kleinigheidje veranderen als ik jou was. Ik zou de pomp omdraaien zodat het pomp gedeelte naar beneden hangt en de motor naar boven staat. Wanneer er dan een klein beetje brandsstof door de afdichting komt dan loopt het niet de motor in.
Het is mij overkomen dat de motor van m'n pompje na verloop van tijd slecht ging draaien. Onderzoek leerde mij dat het motor gedeelte klef en vet was geworden. Zelfs de koolborstels waren aangetast en plakkerig geworden. Ik had nooit verwacht dat dit kon gebeuren maar zoals Murphy al gezegd heeft, "alles wat fout KAN gaan, ZAL fout gaan".

Dank voor je tip.
Ik heb overlegd met de verkopers. Volgens hen werkte de pomp ook goed in deze stand.
Het aardige aan deze stand is dat hij tevens het tankje op zijn plek houdt, maar ik houd het GOED in de gaten...

Harpert

he harpert, ziet er idd goed uit, maar had jij niet een electro heli ? (logo?)

grtz

gerard

electro heli

gerard_nl zei:
he harpert, ziet er idd goed uit, maar had jij niet een electro heli ? (logo?)

grtz

gerard

Inderdaad, die LOGO 30 heb ik nog steeds, maar nu dus ook een hele mooie brandstof 10cc: Robbe Futura Nova. Vandaar die starterset...

Harpert

Back