Perfecte staart detail vraag

Hallo, ik ben bezig met mijn HK450 te perfectioneren,
deze week weer inelkaar gezet, bij de test vlucht klapte de staart eruit.

Nu heb ik het ronde dinkie gepakt wat op de servo komt,
en een gaatje geboort op het dichte stuk, zo dicht mogelijk bij het midden.

Daarna de limits van de gyro maximaal ingesteld,
waarna ik de servo heb afgesteld, zodat deze net geen binding heeft tegen de tail boom aan ( zoals het hoort ).

Nu heb ik nog een eindje over richting de tailbladehouder,
de tailbladehouder heb ik op het maximale uiteinde.

Nu de vraag aan de heli-professoren op het forum :
Is het nu beter om de tailbladehouder iets meer richting de tailboom te zetten?,
zodat er nietzoveel ongebruikte ruimte is ?

Hoe word de staart perfect ?
b.v.d.

Sorry, deze vraag is alleen voor heli professoren, zoals er staat.

Het scheelt net geen cm. ofzo, grof geschat.

Hey

Als je ongebruikte ruimte hebt lijkt het mij verstandiger om de tailbladehouder wat dichter op de tailboom te zetten!
Maar kan je nu wel genoeg graden pitch geven met je tailrotor?
En zit je tailbladeholder wel in zn geheel op de as geschoven in de huidige situatie?

Fototje zou toch wel makkelijk zijn!

Groeten

Ik heb er toch best wat uit elkaar gesloopt, maar heb geen flauw idee waar je het over hebt...

Aan de staartkant van de tailboom zit uberhaupt geen afstelmogelijkheid
Enige wat je daar moet doen, is zorgen dat alles soepel en spelingsvrij loopt
De hele staartunit duw je in zijn geheel over de tailboom, tot hij niet verder kan. En liefst vastpinnen, maar dit wordt vaak al gedaan door een pieletje om de staartvin vast te zetten

De stelmogelijkheid voor de snaar zijn de 4 schroeven in het tailboomblok

Dus een foto of een beetje een duidelijker verhaal zou toch wel erg fijn zijn...

Verder, de perfecte staart bestaat niet.
Je kan hem alleen zo optimaal mogelijk laten werken met de spullen die je tot je beschikking hebt
De balangrijkste dingen hierbij zijn speling, stroefheid, en de correcte manier om dingen af te stellen.
http://www.modelbouwforum.nl/threads/algemene-technische-kennis-faq.160372#post2545113

Kijk hier ff, het is een beginnersstukje, maar aan het eind staan wat standaard dingen om op te letten bij het afstellen en opzetten van een staart

Laatst bewerkt door een moderator:
Houdt ons niet in spanning...

Als de vraag niet duidelijk is, komt het antwoord niet echt vanzelf...

Helaas geen foto,
iemand die mij meer kan vertellen is professor genoeg dacht ik zo!

Ja, dus de staartbladhouder kan wat meer richting de tailboom.
Zodra het lekker weer is heb ik alsnog geen zin om de staart eruit te klappen,
maar hij vliegt nu al stukken beter, zonder limit op de gyro!

Nou, ik ben dan gewoon een stuk onbenu blijkbaar, want ik hebt echt geen idee waar je nou over aan het praten bent.

Leg het eens uit voor de simpele zielen

1: bladhouder richting tailboom?
Die dingen zitten vast aan de center hub, die KUN je niet eens stellen
Enigste wat ik me voor kan stellen, is dat jeje afvraagt of de centerhub misschien wat verder naar buiten op de as moet... En dat kan niet, dan valt het imbusje niet in het gaatje.

2: geen limit op de gyro?
Kan niet. Heb je hem ingesteld op de zender, doe je het gewoon niet goed. Limit MOET op de gyro ingesteld worden

De mensen hier hebben geen telepatisch link met jou, je moet echt even goed omschrijven wat je bedoelt

Ik weet waarschijnlijk wel wat ie bedoelt.. maar ik vind mezelf nou niet echt een professor:)

Antwoord is NEE, de range van de tailslider moet volledig gebruik maken van de ruimte die er is.

Dank proffessor Anko
De staartbladhouder gaat richting de tailboom, om het lege stuk op te vullen.
Dan word van het hele berijk gebruik gemaakt.

@Student : Het imbusje trekt zich niets aan van de uitsparing, hmz.
En ja : geen limit op de gyro, limit = maximaal.
Wat me opviel bij deze HK401b : Nu werkt het rudder-joystickje op de zender helemaal.
Zoiezo handig dus met die HK401b om te doen.

Nee...

De center hub, waar dus dat imbusje in zit om hem vast te klemmen, komt op het eind van de as, en nergens anders.
Zodra de as er doorheen steekt, ben je houdkracht van de staart aan het weggooien.

Je stelt dan de servo EN de gyro zo in, dat je dan het hele bereik benut.
En iedere gyro heeft limit, die kun je niet omzeilen of uitzetten.
Enigste wat kan, is dat de gyro aan het eind van zijn bereik zit. Maar dat lijkt me wat sterk, aangezien de uiterste limit van een gyro de volledige servo weg is, en dat is teveel om netjes te kunnen werken in de staart.

Haalt de combinatie de beide zijkanten op de staartas niet als de limit maximaal staat, moet je de link op de servo een tandje naar buiten zetten en nog eens proberen.

En het kan best kloppen dat het imbussje zich niets van de uitsparing aantrekt, dit luistert best nauw met aandraaien
zit je een mm mis, zet je hem net buiten het gaatje vast
het gaat erom dat het spul gewoon op het eind van de as zit

Laat ik er dan eens een foto bij zetten:

De mini titan
full

Ik heb ook nog een foto van een trex, maar op de een of andere vage manier krijg ik de link niet geplakt..

Zoals je hier je iig ziet, zit de center hub zo ver mogelijk van de tailboom af

Laatst bewerkt door een moderator:
Back