Permanente on-road IN-door RC ASFALTbaan in Grootebroek, kop van N.-Holland.

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Halloween, 2 nov 2010.

?

Interesse peiling permanente onroad indoor RC asfaltbaan in Grootebroek (N.-H).

  1. Ja, ik kom zeker een keer rijden.

    31 stem(men)
    36,9%
  2. Ja, ik kom zeker meerdere keren rijden.

    29 stem(men)
    34,5%
  3. Ja, ik wordt zeker lid.

    10 stem(men)
    11,9%
  4. Nee, ik heb geen zin in een permanente indoor asfaltbaan.

    14 stem(men)
    16,7%
  1. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh



    Interesse peiling permanente onroad indoor RC asfaltbaan in Grootebroek (N.-H).


    Hallo,

    We zijn bezig om de hal in Grootebroek, waar asfalt in ligt, klaar te maken voor een permanente RC baan. Deze baan blijft het hele jaar 7 dagen in de week open en krijgt een lengte van zo’n 100 meter. Met een tijdwaarneming en de bedoeling is op den duur om een “aansluiting” te nemen bij Mylaps.

    Het asfalt is oud, maar goed om op te rijden. Er moet, dmv gewoon rondjes rijden, natuurlijk nog wel een griplaag gecreeërd worden :D.

    Echter, het mooiste is om er een laag gietasfalt over heen te leggen. Dit vergt natuurlijk een investering. Nu heeft de eigenaar van de hal (welke een onderdeel is van een kartcentrumcomplex*) aangeven dat er wel geïnvesteerd kan worden, mits er maar genoeg animo is. Het is immers zonde om er een dure asfaltlaag neer te leggen voor een handje vol fanatieke RC rijders. Vandaar deze interessepeiling. Hiermee kunnen wij aan de eigenaar aan te geven dat die vloer wel of helaas er niet hoeft te komen (wel!, wel!). De poll is slechts een interessepeiling en verplicht uiteraard tot niets.

    Kosten van een keer gast rijden; 10 euro
    Kosten van lidmaatschap; 175 euro per kalenderjaar (Hiermee kan je dus het hele jaar door rijden).
    Kosten van jeugdlidmaatschap; 90 euro per kalenderjaar (Hiermee kan je dus het hele jaar door rijden).
    Kosten van een keer gast rijden voor de jeugd; 5 euro

    Het grote voordeel van een permanente indoorbaan met een asfaltondergrond is, dat je zomers, ook als het regent, gewoon in Grootebroek kan gaan rijden. Je hoeft dan niet je set-up van je auto in zijn geheel te wijzigen (behalve dan naar een technisch parcour;)).

    * Even een achtergrondinfo over het complex.

    Happydays Noordholland. Uw bowling karting, poolbiljarts, darts, lasergame partycentrum , Perfect voor een bedrijfsuitje of personeelsfeest of kinderpartijtje | Welkom bij Happydays


    Happydays Noordholland. Uw bowling karting, poolbiljarts, darts, lasergame partycentrum , Perfect voor een bedrijfsuitje of personeelsfeest of kinderpartijtje | Openingstijden

    kartcentrum happy days - Google Maps


    De bedoeling is dat we begin december klaar zijn.

    Ik zal ZSM met foto’s komen.

    Halewijn
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. spawn

    spawn

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    93
    Locatie:
    Purmerend
    Het is niet heel ver weg, ik kom zeker een keer langs dan.
    Hierna als de baan bevalt, misschien nog enkele keren.
    Lid wordt ik waarschijnlijk niet, maar wie weet. (overtuig me dat ik dat wel moet worden. :D)

    (just being honest.)
     
  3. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    Goede locatie, leuke mensen, mooie technische lay-out van de baan en 7 dagen in de week open!

    Dus als je meer dan 18 (B.E.P.) keer langskomt in een kalenderjaar, dan is het voordeliger om lid te worden.

    Bovendien is het zo hoe meer mensen aangeven dat ze lid worden, hoe groter de kans word dat er geïnvesteerd wordt in een nieuwe toplaag.

    Halewijn
     
    Laatst bewerkt: 4 nov 2010
  4. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    zo, ik moest eerst even googlen om te kijken waar het was......echt nog nooit van gehoord! :)

    Heb wel gestemd, op zich niet verkeerd om er een circuit bij te hebben in de winter
     
  5. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Verkeerde forum btw : )
     
  6. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    Of in de zomer, als het regent:cool:

    Halewijn
     
  7. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    oh ja, dat ook :D.
     
  8. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Als het een kart centrum is, is het dan ook mogelijk om met nitro´s en big scale (benzine) auto's te rijden??
     
  9. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Goed plan mensen, het is voor net iets verder dan de MACH buitenbaan en al is de baan daar minder groot. Zal best leuk kunnen worden...
     
  10. johnrc

    johnrc

    Lid geworden:
    24 aug 2007
    Berichten:
    261
    Locatie:
    heemskerk
    Zeker weten ik hoop dat het gerealiseerd kan worden kunnen we tenminste 1:12 op asphalt binnen rijden..

    Groeten

    John
     
  11. Jeez

    Jeez

    Lid geworden:
    30 jul 2010
    Berichten:
    303
    Locatie:
    Zutphen
    Jammer dat al dit soort initiatieven zo ver uit de buurt zijn.
    Ik kom graag een paar keer langs, maar twee uur rijden is me wel wat veel van het goede.
    Kan de gemeente niet een soort van hobby-subsidie geven ofzo? :p
     
  12. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Haha... Dream on!!! Dát is al zoooo vaak geprobeerd maar de gemeentes zijn daar nooit zo happig op. Vraag me niet waarom want de modelbouw wereld is een goede vorm van saamhorigheid, sportiviteit en activiteit maar ja... Het is en blijft een wereld in een wereld dus...

    En er wordt niet op een rechthoekig grasveld gesport met een bal en twee doelen dus dan is het al gedoemd om te mislukken in NL...
     
  13. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Lijkt me opzich een leuk idee john. 1/12 binnen competitie op asphalt. Geen invloed van weer en wind etc... hmmmm . Wellicht volgend jaar toch maar een 1/12 aanschaffen :lol:
     
  14. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Ja dat is ook zeker een leuke optie om een indoor 1/12 asfalt competitie te doen, dat zou dan over een geheel jaar kunnen evt.
     
  15. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh


    In de hal waar wij de baan neerleggen is geen afzuiginstallatie. Dus dat zal niet gaan. Bovendien is de baan te klein denk ik om met big scale te gaan rijden. Maaaaar ik denk dat de eigenaar best open staat om een big scale auto te laten rijden over het kartbaan. Over de baan staat een loop brug wat misschien gebruikt kan worden als rijderstelling . Ik ben er vanavond weer. Zal eens kijken of dat gaat lukken:cool:.



    Klopt Joost, Grootebroek is wel een beetje een uithoek, maar als je kijkt naar de openingstijden en de tijd dat je kan rijden is het wel de moeite waard lijkt me. Vooral als het zomers is en je hebt afgesproken dat je gaat rijden en het regent. Ik heb dat al een paar keer gehad en chagrijniger kan je me niet krijgen. Nu is het in de auto stappen, stukkie tuffen, of voor de meeste onder ons, een stuk tuffen;). En toch lekker rijden met goede faciliteiten:D.



    Het geheel gaat gerealiseerd worden, dat is geen twijfel over mogelijk. Dus er kan medio december al o.a. met 1/12 op asfalt gereden worden. Het gaat in deze om het neerleggen van een nieuwe asfalt top laag. Ik heb zelf al wat research gedaan en ik denk dat gietasfalt de beste oplossing is. Er ligt immers al een asfaltvloer. Daar kan overheen gegoten worden (alhoewel het niet zo gaat, het wordt namelijk gestreken...:rolleyes:). Giet asfalt is relatief goedkoop. 35 euro a 50 euro per m2. Een positief eigenschap van gietasfalt is dat het stroef is. en dat is wat we graag willen hebben:D.



    Het wordt niet alleen voor 1/12. Wij gaan er ook met 1/10 rijden. Wat ook een leuke klasse zal zijn is de 200mm pancar World GT klasse. Maar volgens mij zou zelf pro 10 kunnen…



    Goed idee, Ik gooi het in de groep. Ik denk dat die eigenaar daar ook wel blij mee is. Hoe meer reuring, hoe beter het voor hem is. En dus ook voor ons:D

    Alvast iedereen die gestemd heeft, bedankt!

    Maar we moeten nog veel meer stemmen hebben!!!!

    Dus, mensen; Stem! Zonder enige verplichting!

    Halewijn
     
  16. Ronald B

    Ronald B

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    104
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Hey Halewijn ,

    je zou eens moeten kijken bij erce eindhoven hebben ook nieuwe toplaag aangebracht
    gewoon met strippers dacht ik .... ziet er mooi uit en grip is gelijk erg hoog
    er staan foto's op de site bij erce

    gr Ronald
     
  17. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    Nou dacht ik even dat je met strippers vrouwelijke schoonheden bedoelde;), maar je bedoelde natuurlijk dit:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik denk idd dat dit veel goedkoper is en als jij zegt dat dat werkt, dan ben ik blij met je tip!

    Ik heb meteen de voorziter een mailtje gestuurd.

    Bedankt Ronald!

    Halewijn
     
  18. Halloween

    Halloween

    Lid geworden:
    13 apr 2009
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Hoorn nh
    Ik heb gisteravond even gekeken, maar het rijden van big scale auto's op de kart baan gaat niet werken hoor. De baan afzetting is te hoog en de loopbrug staat op 1/5 van de baan. De afstand naar de achterste stuk is te lang waardoor je je auto kwijt raakt en om de baan te volgen moet je de auto onder je door laten rijden...

    Helaas.

    Halewijn
     
  19. Jeez

    Jeez

    Lid geworden:
    30 jul 2010
    Berichten:
    303
    Locatie:
    Zutphen

    Met zo'n instelling gaat het ook niet makkelijker...
     
  20. Sponge

    Sponge

    Lid geworden:
    19 feb 2010
    Berichten:
    135
    Locatie:
    Dronten
    Met zo'n instelling kom je d'r idd niet.. maja..

    Ben benieuwd! Toevallig al foto's? :D
     

Deel Deze Pagina