Permax 400 BB.

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Kan er iemand wat verduidelijken aub.

Vandaag een vervangmotor gekocht voor mijn speed 400, maar wat moet ik met die losse uit de behuizing komende kopervlechtjes? In de handleiding staat dat ik ze gewoon moet afknippen??? Waarom wordt die motor dan zo geleverd met overtollig kopervlecht? Graag wat verheldering aub. :roll:
Dank bij voorbaat. :wink:

Op volgende afbeelding zie je de bewuste vlechtjes niet zo best, maar het betreft deze motor.
http://www.mpx.speedkom.net/hp/produkte/images/033253702.jpg

Die koperen vlechtjes geleiden de stroom naar de koolborstels in plaats van de veertjes die gloeien namelijk uit als je de koperdraadjes weghaald.
Omdat dan de stroom door de veertjes alleen gaat.
Dus ik zou ze laten zitten.
Ze gaan als het goed is naar de lippen waar dat je de regelaar aan soldeert of te wel de plus en de min.
Ik denk dat ze bedoelen als je het gesoldeert heeft het overtolige draad weg knippen om kortsluiting te voorkomen.

als het goed is gaan ze naar de lippen... het gaat blijkbaar niet goed, ze zitten gewoon los, een telefoontje naar Tam Grimbergen, waar ik ze kocht, maakt me ook niet veel wijzer; alle in stock zijnde exemplaren zijn zo geconstrueerd. Zij adviseren me om ze gewoon mee vast te solderen aan de "soldeerlippen die niet met de koolborstels verbonden zijn, maar aan de 2 andere lippen..." (die met gaatjes in!, die lijken me helemaal niet doorgelusd naar de koolborstels...
Kan iemand wat meer duidelijkheid scheppen aub? :?:

Het is de bedoeling om de gevlochten draadjes mee te solderen met de aansluitdraden en onstoor condensatoren (zitten er geloof ik los bij)

Solderen dus met een lip die toch al contact verbinding maakt met de koolborstels.
De draadjes zijn omdat de verbinding koolborstel-vierkant buisje niet goed genoeg is. Ze zijn dus extra op de verbindig die je toch al hebt.

2 mogelijkheden
1. Die losse lipjes maken mischien contact met het huis en zijn dan bedoeld om onstoor condensatoren op te solderen (tussen aansluiting naar huis. Zie briefje)

2. Bij sommige motoren zitten er ook soms 2 aansluitponten per borstel. Dan mag je keizen wat het handigst is.

Omdat ik geen plaatje heb van de borstelkant van de motor kan ik niet zeggen welke van de 2 mogelijkheden je hier hebt. Uit je verhaal denk ik het eerste.

Wat voor prop en cellen moet dit mee gaan draaien? Deze motor is een hardloper, dus klein propje denk ik.

Dankje mensen, ik heb de koper-vlechtjes mee vastgesoldeerd aan de stroompolen. Blijkt prima te voldoen.

Back