permax 400 motor

• Topicstarter Topicstarter Janhughes
  • Startdatum Startdatum
J

Janhughes

Guest
Hallo een vriend van mij en ik hebben beiden de easystar ik vlieg met een speed 400 7,2 volt motor en hij met een permax 6v motor.
Nu hebben we sanyo 2500mh 8,4 volt accu,s besteld werd ons aangeraden.
Het gekke is nu dat als de accu,s vol zijn ik wel kan vliegen,en bij hem de motor even een laag toeren draaid en er dan mee stopt.
Met een half volle accu kan hij wel vliegen.
Mijn vraag is de spanning voor zijn 6v motor dan toch te hoog.
Wie kan ons helpen.
Mvg Jan :lol:

een gokje, ik denk niet dat het de motor is.

8.4 is zoal teveel voor dat 6V motortje, de motor gaat volgens mij gewoon harder laten draaien (en sneller stukgaan)

Nu, wat voor regelaar heeft je vriend op z'n vliegtuig. Misschien is de regelaar niet geschikt voor 7 cellen - iets anders kan zijn dat de 6v motor (overbelast) teveel stroom trekt voor de regelaar en dat de regelaar dit niet aan kan.
(wat zou kunnen verklaren dat met een zwakke batterij het wel kan)

nu, als je een 8.4V pack net opgelaten hebt ga je volgens mij meer hebben dan 8.4V.

Patrick

Hay Patrick

Ik heb contact met de winkel gehad en heb de 8,4 v batterijen teruggestuurd en wil ze omruilen voor de 7,2 v multiplex accu,s .
Die perfect werken in mijn easystar.
Mvg Jan en bedankt voor het meedenken.

Een permax 400 6v gaat prima op 8 cells zelfs nog. Veel mensen zeggen dattie makkelijk een heel seizoen mishandeld kan worden. :) Iedereen raad mij in ieder geval aan zon motortje in mijn flying wing te zetten, direct drive nogwel. En zeg nou zelf, wat is 6,50 euro op een heel seizoen lekker sjezen? :)

In mijn space scooter van multiplex zit er zelfs eentje die vliegt op 3:1 reductie met een enorme propellor ook nogsteeds als n raket op 8 cells.

Die gekke dingen kunnen meer hebben dan dat ze van de fabriek toegeven. ;)

Ik heb net eens effe gekeken bij "mijn" easystar en als de sticker niet liegt zit er een Permax 400 6 volt in. en ik stook hem met 3s2p etec 1200 (2400). Het model gaat volgas zeer steil omhoog en zit binnen zeer korte tijd op een leuke uitgangs hoogte om lekker te zweven. Ook laag vliegen is op deze manier heel leuk en zelfs touch-and-go's zijn met gemak mogelijk. Als regelaar gebruik ik een slim 24 van Schulze.

Inderdaad, ik heb een Jamara 400 - 6V in mijn boot en het lukt wel hoor.
de regelaar die ik daarin gebruik is wel tot 12V.

heb ook graupner 400's 6v gebruikt voor 'pilonracing' achtige modellen.

Dus ik denk niet in dit probleem, dat de fout bij de motor/batterij zit. Eerder bij de regelaar.

maare, niet zeker hoor.

Patrick

Back