@Taco, welkom!
Persé de PARAT... Da's een dappere uitspraak! Maar ik sluit me bij de vorige schrijvers aan: Dit is een héél heftig model voor een beginner (je geeft het zelf al aan) in de modelbouw-wereld! Niet alleen qua prijskaartje (slik!) maar ook qua moeilijkheidsgraad! Ik het zo'n 24 jaar ervaring met RC-scheepsbouw en het is het meest gecompliceerde model wat ik tot nu toe gebouwd heb. Ik heb een full-time baan, maar ben er vrijwel elke avond aan bezig geweest en een deel van m'n vakantie: de bouw duurde 7 maanden! De VSP's vielen nog mee, die waren vrij vlot ingebouwd, maar alle apparatuur in de romp en opbouw was heel veel en ingewikkeld werk. (wel leuk natuurlijk, het blijft hobby...)
En m.b.t. het prijskaartje: Exclusief zender ben je voor het complete model (inclusief 2 x VSP en beslagset) toch een 1.000 Euro verder. En dan moet je je zender wellicht nog aanschaffen, en ik raad met klem een computerzender aan. Regelaar, 2 x 12V, 9 Ah accus, 6 servo's een schootlier, multiswitchmodule en -decoder, pompen, lampjes, toeters, bellen en niet te vergeten gereedschap...
Maar als je vastbesloten bent: Het is een beer van een boot en ze vaart fantastisch! :lol:
Als je meer info wilt hebben, stuur maar een PBtje.
Groet,
Roel