pet flesse in de oven

• Topicstarter Topicstarter christophe
  • Startdatum Startdatum
C

christophe

Guest
hallo iedereen,

ik wil wat gaan experimenteren met petflessen in de oven,
ik heb een motorgondel volledig gesneden in piepschuim, en daarna heb ik daar een 2 componenten epoxy overgedaan ( die dat ze gebruiken voor bumpers te herstellen)
daarna heel het boeltje fijngeschuurd en is nu klaar voor in de oven gestopt te worden..
ik vroeg me enkel af op hoevel graden ik de oven moet zetten zodat men fles niet onmiddelijk smelt? ik snij dan de onderkant van de fles open en steek de mal daarin. of hebben juliie nog anderde ideeén?

alvast bedankt!

Een (regelbare) schildersföhn werk net zo goed ..... waarbij je ook makkelijker "lastige" stukjes in het gareel kunt krijgen ...... het is maar een paar minuten föhnen, ik denk dat een oven te lang duurt .....

ik werkte altijd met de oven op een graad of 230.. (hoger ging niet) eerst 5 minuten voorverwarmen dan mal met fles er in en binnen een halve minuut een geod resultaat.

het beste resultaat geven de lidl cola flessen. tevens moet je de mal er niet zomaar in leggen maar een beetje opspannen.rest materiaal er onder doen dus...

maar Piep is ook warmte gevoellig... gaat dat dan niet smelten>? en vergis je ook niet in de kracht die het plastic uitoeffend op de mal die is echt zeer groot.

groet,

vincent

bedankt mannen,

zo een schildersföhn heb ik niet liggen, maar wel een cola fles,
vanmiddag als men dochtertje me eens 5 min kan missen zal ik men oven eens warmttrappen op een 230 graden en de fles erinsteken.
zal van heel het gebeuren eens wat foto's nemen dan.
en hopen dat het lukt.

tnx!

hoi,

ondertussen de test genomen ... zonder goed resultaat ( maar een ervaring rijker!)

zodus de oven voorverwarmd op 230 graden, daarna de fles met daarin de mal in de oven gestopt en lang moet men natuurlijk niet wachten want na een halve min is de fles op haar maximum gekrompen.

ik gebruikte hiervoor een fles van 2 liter. mss beter een fles van 1.5 liter genomen.
laten afkoelen en dan maar kapotgeknipt omdat het resultaat niet het verwachte was..

volgende poging, een fles Sprite , mss een ander soort van PET fles?
resultaat: nog slechter! ook de mal heeft het niet overleefd na enkele seconden rook ik al de heerlijke geur van smeltend piepschuim! dus dat werd dan maar afkoelen en heel het boeltje belande in de vuilbak... iemand nog sugesties? of moet ik dan maar proberen met een schildersföhn?

of moet ik gewoon een mal maken van Balsa? ik maakte de mal omdat ik die snel kan snijden en balsa neemt dan toch wel wat meer tijd in beslag.

benieuwd naar de reacties...
Christophe

zou het niet mogelijk zijn een verfstripper of sterke haardroger te gebruiken? Dat deed ik vroeger voor depron in vorm te plooien.
Zo kan je de oppervlak verhitten zonder alles warm te maken.

Patrick

Ik maak altijd eerst een mal uit piepschuim druk hem dan in zeer fijn zand en giet er dan gips in
het gips licht bij werken en je hebt een goede mal en stevig en ik gebruik ook de flessen van de lidl.

Back