Peugeot 106 maxi modelletje

• Topicstarter Topicstarter Pistonpen paultje
  • Startdatum Startdatum
P

Pistonpen paultje

Guest
Hallo,

Ik ben op dit forum beland omdat ik opzoek ben naar een model auto (dan wel rijdend of statisch) van een peugeot 106 MAXI. Dit is het rallybommetje waar wij mee rijden met ons team, in de rallysprints.

Ff een foto'tje:

foto002.jpg

foto007.jpg

En niet te vergeten, een filmpje:

http://www.htsrallyteam.nl/multimedia/video/2004/2004maxi3hulst.AVI

Nou is het wel stoer om hier een modelletje van te hebben. Lastig te vinden(van de auto zelf zijn er uberhaupt maar 31 gemaakt). Maar ze zijn er wel!! Wie weten jullie er zo een te vinden....

Bedankt, Paul

Offtopic, maar volgens mij heb ik jou dan op het RAM-festival in Rotterdam zien rijden... Mooi geluid die 106-jes....

HPI heeft een body van de 106 maxi.

Hier de details:

7241 - PEUGEOT 106 MAXI BODY (190mm/WB 237mm/CLEAR)
1/10 Touring Car Size Short Wheel Base

Available now from HPI Racing is our latest 190mm body - The Peugeot 106 GTi (for Sprint GTi Chassis)

This is the second bodyshell for the excellent Sprint GTi chassis following the introduction of the Citroen Saxo released last year. The short wheelbase Peugeot GTi provides sharp and responsive handling ideal for street or track racing. HPI Challenge Legal for 2004.
Photorealistic die-cut premium vinyl decals include window frames, headlight, grille, tail lights and more, plus official logos!
Clear overspray film and pre-cut vinyl window masks make painting simple and quick
A decal instruction sheet is included for precise decal placement, letting owners create a concours-winning car in no time
Each HPI body has dimple marks for body post drilling locations
Molded from 0.030" clear polycarbonate plastic for durability and long life
This is an officially licensed replica!

Op hun site: www.hpi-europe.com staan de foto's. Deze body past overigens NIET op elk chassis maar alleen op het sprint GTI chassis van hpi ivm een kortere wielbasis.

Suc6

Gaaf!! En nog vrij goed algemeen te verkijgen ook nog!

En deze kap past op een nitro auto'tje? of electro? (niet zo thuis in het wereldje)

Edit:

Op het RAM festival hebben we inderdaad gereden. We zijn daar zelfs voor het eerst 1e geworden. Een topprestatie kan i kwel zeggen!

Klasse! Samen met de beide Golfjes maken de 106'en echt een mooi geluid, met (volgens mij) enorm hoogtoerige motors en zonder turbo's. Eens kijken of ik ook naar Helmond kan komen...

Overigens, Jasper zei het al, maar voor de duidelijkheid: Die 106-body moet op een speciaal GTI-chassis van HPI en past dus niet zonder meer op elk HPI of ander chassis. Dat Sprint-chassis is een electrochassis, niet zo heel erg populair.

Paul,

gefeliciteerd. Ik zou je aanraden naar de winkel te gaan om de kap te kopen en meteen advies te vragen over de bijpassende auto.

Suc6

Whehe, nee dat doet onze coureur...Maar dat is wel gewoon een leerling bij ons op school.

Mss in de toekomst he, wie weet.

Die peugeot 106, die wordt als het goed is door studenten van de HTS - autotechniek te Arnhem opgebouwd.

En als ik het goed heb, zijn de ontwerpers ook de monteurs tijdens de rally dagen zelf ( race day)

heb ik laast in een tijdschrift ingelezen, hoe het allemaal in zijn werk gaat.
En dit gebeurde allemaal in de vrije tijd van de studenten zelf... als ik het goed kan herinneren.

Pistonpen paultje zei:
Gaaf!! En nog vrij goed algemeen te verkijgen ook nog!

En deze kap past op een nitro auto'tje? of electro? (niet zo thuis in het wereldje)

Het is een 190mm brede kap voor een GTI Sprint, dat is een electro chassis met een kortere wielbasis. Veel brandstof auto's zijn 200mm (dat is nog te overzien) maar zijn ook langer met de wielbasis.....

Bij de modelbouwzaak in Drachten (ben de naam ff kwijt) liggen deze SWB bodies (een Clio en een 106) in de uitverkoopbak voor 9,95 per stuk....

woooww dat is gaaf!!!!
mooie auto
das zon beetje de allergrootste jongens droom, auto coureur worden..... ook de mijne :lol: :lol:

( mijn favo rally auto is de subaru impreza...kwijl kwijl) :lol:

p.s : en dan dat geluid 8O 8O :D geweldig 8) ik ben helemaal jaloers :wink:

Hpi body is voor een speciaal ingekort HPI chassis.

Past ook een Corsa-C Body op, dat is dan wel weer wat voor die

maffe gast van de Corsa Tuning Club in julie team :lol:

Thottle bodies heersen!!! Die zorgen nl. onder andere voor dat lekkere geluid.

Back