Hoewel het voor een toepassing is op een vliegtuigje toch maar in deze groep de vraag omdat hier de meeste gyro kenners zitten denk ik.
Ik ben dus wat aan 't experimenteren met een PG-03 op mijn rudder kanaal en hoewel de gyro goed lijkt te reageren (heb nog niet mee gevlogen) merk ik twee vreemde dingen:
1. Na het afstellen van de neutraal-positie (rode en groene led branden beide) zou het veranderen van de gain geen invloed mogen hebben op de neutraal-stand van de servo (vlgs handleiding), maar dat is bij mij wel degelijk het geval, zelfs zodanig dat het met de trim op de zender niet volledig te corrigeren is. Is hier nog wat aan te doen?
2. Na het plaatsen van de gyro is de servo-uitslag beide kanten op veel verder dan zonder gyro. Ik schat zonder gyro een totaal uitslag van ca. 90 graden en met gyro ca. 120 graden. Is dat normaal?
Zender is MX12 en servo zo'n bekend chinees 5-grams geval.
Dirk
Ik ben dus wat aan 't experimenteren met een PG-03 op mijn rudder kanaal en hoewel de gyro goed lijkt te reageren (heb nog niet mee gevlogen) merk ik twee vreemde dingen:
1. Na het afstellen van de neutraal-positie (rode en groene led branden beide) zou het veranderen van de gain geen invloed mogen hebben op de neutraal-stand van de servo (vlgs handleiding), maar dat is bij mij wel degelijk het geval, zelfs zodanig dat het met de trim op de zender niet volledig te corrigeren is. Is hier nog wat aan te doen?
2. Na het plaatsen van de gyro is de servo-uitslag beide kanten op veel verder dan zonder gyro. Ik schat zonder gyro een totaal uitslag van ca. 90 graden en met gyro ca. 120 graden. Is dat normaal?
Zender is MX12 en servo zo'n bekend chinees 5-grams geval.
Dirk