PH-SAM ON TOUR: CLASSIC POLDER 2023

Bruno van Hoek

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
PH-SAM
CLASSIC POLDER MEETING, 2023



Georganiseerd door de MVA


Logo-mva-bw.png



Waar:
Modelvliegveld van de MVA in Almere

Navigatie: Kluutweg 1, ALMERE (veel navigatoren kennen dit adres niet, doe dan 3 en vervolgens een stukje richting kruising Tureluurweg is nr. 1)


Wanneer:
- zaterdag 26 augustus

Voor wie:

- De PH-SAM deelnemers, de leden van de MVA en overige gegadigden
- Gratis deelname




Klassen:

- Vintage & Classic RC Let op! Niet alle frequenties toegestaan, zie verder in het topic.
- Lijnbesturing (+ demo en workshop)
- vanwege terreinomstandigheden helaas geen puur Vrije Vlucht

( Prima grondstart mogelijkheden).



Programma:

- Vanaf 10.00 h (= briefing) tot ss recreatief vliegen.

De dag zal in het teken staan van de Classic modelvliegtuigen van eind fifties tot een klein stukje in de seventies.
Dus geen glasvezelrompen, beplankt schuim en wat daarna kwam.






2022-04-27-21_25_16-window-png.527873
 
Laatst bewerkt:
Even een puntje van orde...:rolleyes: (Marc en Chris zullen het kunnen bevestigen)

We hebben bij de MVA een paar huisregels, waaronder No Fly zones, het NIET gebruiken van apparatuur in de 27- en 30 MHz band en een beperking van de bruikbare 35- en 40 MHz frequenties.
Om met dat laatste te beginnen, doordat onze buurclub zich op slechts 1200 m afstand bevindt, is er ooit afgesproken dat beide clubs verschillende delen van de 35- en 40 MHz band zullen gebruiken.
Mocht je apparatuur in die frequentiebanden willen gebruiken, controleer even je kristallen en pas deze desnoods aan. Naast de ingang van de pits staat de kast met de "frequentieknijpers". Na iedere vlucht terughangen! (2,4 GHz is wel geheel vrij.).
Hier het overzicht, in het grijs de NIET te gebruiken kanalen:
Tabel frequentieverdeling.jpg

Dan zijn er (voor RC vliegen) NO-Fly zones, dit om de verhoudingen met onze buren goed te houden....
No Fly zones.jpg

Dan is er nog een puntje.
Als KNVvL club vliegt men hier RC volgens het Basis Veligheidsreglement.
De consequentie is dat er een Veiligheidbrevet of daaraan gelijkgesteld document wordt verlangd.
Voor wie dat niet heeft ( en -naar binnen PH-SAM bekend- desondanks - of, voor sommigen, juist daarom :rofl:- prima vliegt) krijgt als service iemand met instructeursbevoegdheid bij hem of haar en dat is dan dat....:yes:)
Overigens zullen genoemde punten nog tijdens de briefing worden besproken, maar voor de volledigheid staan ze hier al gepubliceerd zodat iedereen zich kan voorbereiden.
 
Ik zie Gerard Cramer nog niet in t lijstje.

De verachtingen worden al droger.
Wk 4 wordt overmorgen t probleem...
 
Back
Top