CLASSIC POLDER MEETING, 2024
Georganiseerd door de MVA
Waar:
Modelvliegveld van de MVA in Almere
Navigatie: Kluutweg 1, ALMERE (veel navigatoren kennen dit adres niet, doe dan 3 en vervolgens een stukje richting kruising Tureluurweg is nr. 1)
Wanneer (update!):
- zaterdag 19 oktober
Voor wie:
- De PH-SAM deelnemers, de leden van de MVA en overige gegadigden (alleen op uitnodiging)
- Gratis deelname
Klassen:
- Vintage & Classic RC Let op! Niet alle frequenties toegestaan, zie verder in dit topic.
Daarnaast:
- VVRA (Vrije Vlucht Radio Assist ) Toegestaan, zolang je het model weer op het veld kan neerzetten.
- Lijnbesturing (+ demo en workshop)
- vanwege terreinomstandigheden dus helaas geen puur Vrije Vlucht
( Prima grondstart mogelijkheden).
Programma:
- Vanaf 10.00 h (= briefing) tot ss recreatief vliegen.
De dag zal in het teken staan van de Classic modelvliegtuigen van eind fifties tot eind seventies.
Dus geen glasvezelrompen, beplankt schuim en wat daarna kwam.
Dan nog even over de RC frequenties, hoewel bijna iedereen voor RC inmiddels 2,4 GHz gebruikt zijn er nog enkele uitzonderingen:
We hebben bij de MVA een paar huisregels, waaronder No Fly zones, het NIET gebruiken van apparatuur in de 27- en 30 MHz band en een beperking van de bruikbare 35- en 40 MHz frequenties.
Om met dat laatste te beginnen, doordat onze buurclub zich op slechts 1200 m afstand bevindt, is er ooit afgesproken dat beide clubs verschillende delen van de 35- en 40 MHz band zullen gebruiken.
Mocht je apparatuur in die frequentiebanden willen gebruiken, controleer even je kristallen en pas deze desnoods aan. Naast de ingang van de pits staat de kast met de "frequentieknijpers". Na iedere vlucht terughangen! (2,4 GHz is wel geheel vrij.).
Hier het overzicht, in het grijs de NIET te gebruiken kanalen:
Dan zijn er (voor RC vliegen) NO-Fly zones, dit om de verhoudingen met onze buren goed te houden....
Dan is er nog een puntje.
Als KNVvL club vliegt men hier RC volgens het Basis Veligheidsreglement.
De consequentie is dat er een Veiligheidbrevet (Motor-A of Zweef-A, afhankelijk van het model) of een daaraan gelijkgesteld document wordt verlangd.
Voor wie dat niet heeft ( en -naar binnen PH-SAM bekend- desondanks of, voor sommigen, juist daarom
- prima vliegt) krijgt als service iemand met instructeursbevoegdheid bij hem of haar en dat is dan dat....
)
Overigens zullen genoemde punten nog tijdens de briefing worden besproken, maar voor de volledigheid staan ze hier al gepubliceerd zodat iedereen zich kan voorbereiden.
Georganiseerd door de MVA
Waar:
Modelvliegveld van de MVA in Almere
Navigatie: Kluutweg 1, ALMERE (veel navigatoren kennen dit adres niet, doe dan 3 en vervolgens een stukje richting kruising Tureluurweg is nr. 1)
Wanneer (update!):
- zaterdag 19 oktober
Voor wie:
- De PH-SAM deelnemers, de leden van de MVA en overige gegadigden (alleen op uitnodiging)
- Gratis deelname
Klassen:
- Vintage & Classic RC Let op! Niet alle frequenties toegestaan, zie verder in dit topic.
Daarnaast:
- VVRA (Vrije Vlucht Radio Assist ) Toegestaan, zolang je het model weer op het veld kan neerzetten.
- Lijnbesturing (+ demo en workshop)
- vanwege terreinomstandigheden dus helaas geen puur Vrije Vlucht

( Prima grondstart mogelijkheden).
Programma:
- Vanaf 10.00 h (= briefing) tot ss recreatief vliegen.
De dag zal in het teken staan van de Classic modelvliegtuigen van eind fifties tot eind seventies.
Dus geen glasvezelrompen, beplankt schuim en wat daarna kwam.
Dan nog even over de RC frequenties, hoewel bijna iedereen voor RC inmiddels 2,4 GHz gebruikt zijn er nog enkele uitzonderingen:
We hebben bij de MVA een paar huisregels, waaronder No Fly zones, het NIET gebruiken van apparatuur in de 27- en 30 MHz band en een beperking van de bruikbare 35- en 40 MHz frequenties.
Om met dat laatste te beginnen, doordat onze buurclub zich op slechts 1200 m afstand bevindt, is er ooit afgesproken dat beide clubs verschillende delen van de 35- en 40 MHz band zullen gebruiken.
Mocht je apparatuur in die frequentiebanden willen gebruiken, controleer even je kristallen en pas deze desnoods aan. Naast de ingang van de pits staat de kast met de "frequentieknijpers". Na iedere vlucht terughangen! (2,4 GHz is wel geheel vrij.).
Hier het overzicht, in het grijs de NIET te gebruiken kanalen:
Dan zijn er (voor RC vliegen) NO-Fly zones, dit om de verhoudingen met onze buren goed te houden....
Dan is er nog een puntje.
Als KNVvL club vliegt men hier RC volgens het Basis Veligheidsreglement.
De consequentie is dat er een Veiligheidbrevet (Motor-A of Zweef-A, afhankelijk van het model) of een daaraan gelijkgesteld document wordt verlangd.
Voor wie dat niet heeft ( en -naar binnen PH-SAM bekend- desondanks of, voor sommigen, juist daarom


Overigens zullen genoemde punten nog tijdens de briefing worden besproken, maar voor de volledigheid staan ze hier al gepubliceerd zodat iedereen zich kan voorbereiden.
Laatst bewerkt: