Phantom + gewone threadlock = slecht idee

Welke threadlock kan ik het beste gebruiken voor m'n phantom 2?

Heb m'n DJI Phantom 2 een aantal keer opengemaakt om osd te installeren. Daarna de schroefjes van blauwe threadlock voorzien, maar dit tast het plastic enorm aan!!! Ik vind het onverantwoord om zo verder te vliegen, dus ik heb een nieuwe body besteld. Maar welke threadlock kan ik dan het beste gebruiken?

Een klein beetje vloeibaar rubber op de schroefdraad misschien? En welke soort kan ik dan het beste gebruiken?

Welke threadlock gebruikt DJI? Kijkend naar het blauwe spul op de schroefjes is het is in ieder geval dikker dan gewone threadlock.

full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat lijkt me eerlijk gezegd geen goed idee. Je wilt toch niet het risico lopen dat de schroefjes los komen!? Ik wil ze zeker wel vast maken, maar zoek het meest geschikte spul daarvoor.

Als je de schroeven nooit hebt losgemaakt in de eerste plaats maakt het niet uit. Want in de DJI fabriek doen ze er ook een soort threadlock op, hier te zien op de foto.

full

Heb de phantom al verschillende keren uit elkaar gehaald om wat in te bouwen, weer gewoon dicht gemaakt en niks aan de hand... Overigens zit er bij mijn schroefjes die threadlock niet op.

dji gebruikt dezelfde threadlock.

echter veel en veel minder !!!

je hebt veeel te veel gebruikt en dan zit alles onder als je de boel monteerd.
de threadlock hoort een beetje in de windingen vd schroef niet hele blobbers erop en gaten vol.
gewoon beetje op de schroef en met een doek afpoetsen. er hoeft maar minimaal op de draad te zitten bijna onzichtbaar.
het word wit en taai als het droogt.

Denk idd dat ik teveel threadlock heb aangebracht.

Toch heb ik dit probleem niet eerder gehad bij m'n andere quads en rc-voertuigen (evenveel threadlock gebruikt).

Ik vraag me af of DJI hetzelfde spul gebruikt. De threadlock die zij gebruiken wordt niet wit en is veel dikker. Zie onderstaande foto. Dat zijn de schroeven die de motoren aan de shell bevestigen. Dat blauwe spul hebben ze in de DJI fabriek erop gedaan (heb die schroeven nooit eerder los gemaakt). Gewone threadlock gaat helemaal om de schroefdraad heen, dit spul niet.

Op de website van DJI zag ik dit bericht:

"An additional warning against thread lock is a concern for the Phantom Body. The use of thread lock materials like Locktite may corrode the shell of Phantom. The result is it may cause fractures in the body and the need to replace what ever part may break."

Online zag ik dat meerdere mensen hetzelfde probleem hebben als ik. Mensen op rcgroups en youtube raden aan om silicone rubber te gebruiken / epoxy gebruiken / of CA glue voor schuimrubber.

Wat denken jullie van deze oplossingen? Ik wil liever de gewone threadlock helemaal vermijden in de bouw van m'n nieuwe phantom....

Ik zag trouwens deze threadlock voor metaal én plastic. Maar dat zal waarschijnlijk geen sterke verbinding zijn.... (en is niet in NL te koop voor zover ik kan zien).

Loctite 425 Assure Threadlocker - Henkel

full

:confused:

Nagellak lees ik hier ook wel over [post2] en het schijnt niets nieuws te zijn: Nail polish... alternative for threadlocker?!? - HeliFreak
Maar geen idee of dat veilig is voor plastic.

Borgmiddel moet je toch weinig van gebruiken zodat het tussen het schroefdraad blijft, het kan anders ook nog lastiger lost te maken zijn of zoals met plastic dus andere problemen veroorzaken..
Bij een schroef in plastic kan je secondelijm/ca gebruiken.
Bij die schroefjes lijkt het wel of er een soort verf op zit, wel vaker tegengekomen, dus alternatieven zullen er wel zijn.

Nagellak ga ik uittesten op m'n oude shell haha.

Net gesproken met de meneer van m'n lokale doe-het-zelf-zaak. Hij zei dat men vroeger inderdaad veel nagellak gebruikten. Hij zei ook dat er honderden soorten kunststof met verschillende chemische eigenschappen bestaan, net zoals er ontzettend veel lijmen zijn die weer verschillend op die kunststoffer reageren. Dus het wordt een zeer specifiek verhaal... Wou dat ik een biochemicus was:)

Volgende week ga ik de mensen van bizon bellen en een paar testjes doen op m'n oude dji phantom shell. To be continued..

Die phantom shell is gewoon van een bepaald (/slecht/goedkoop) plastic gemaakt dat te snel wordt aangetast door threadlocker. Zelfs een miniem drupje zorgt ervoor dat er scheuren in het plastic ontstaan.

Heb nu deze threadlocker besteld. Weet niet hoe het op plastic reageert maar het is in ieder geval een stuk dikker (wax achtige substantie) net als het spul dat DJI gebruikt.

http://www.xtrack.nl/product/loctite-248-schroefdraadborging-gemiddelde-sterkte-19gr-stick/

Je hebt gelijk. Het het plastic is prima zolang je het niet volstopt met blauwe threadlock zoals ik.:hammer:

Heb op mijn oude shell bij wijze van test nu 4 substanties aangebracht:

1- gewone blauwe threadlock
2- blauwe dikke threadlock (loctite 248 )
3- secondelijm
4- nagellak, rode, kon geen roze vinden, sorry emil;)

Over 4 weken kijken wat het effect is...

Optie 4 is natuurlijk jammer! Dat moet natuurlijk roze zijn!
Roze is voor stabiliteit, en groene voor snelheid! De rode ken ik nog niet, laat me even weten wat het effect is ! ;)

Back