Phantom vertoond een raar mankement na crash

Ik heb vorige week een crash gehad en sinds dien vloog de phantom niet fijn heb de phantom met DJI NAZAM
gekalibreerd en nu als ik me nieuwe lipo die wat dikker is aansluit en de connector wat aanraak gaat die soms spontaan uit en dat lijkt me geen fijn idee als het tijdens vliegen gebeurt iemand een idee wat er mis is ik zelf denk de connector maar bij de originele lipo heb ik dit niet kan misschien zo zijn omdat de nieuwe lipo dikker is ?

zie video en bij 28 seconden zie je dat de phantom uit gaat

Lijkt heel sterk op een slecht contact, hij gaat uit / aan op het moment dat je de connector te hand neemt. Solderingen na gekeken? Multimeter op de LiPO zetten en even aan de kabels moeren om te kijken of daar een slecht contact / kabelbreuk in zit?

Ik ga er even van uit dat je hebt gekeken of de andere LiPO in goede staat is. Individuele cellen op dezelfde spanning etc?

Lijkt heel sterk op een slecht contact, hij gaat uit / aan op het moment dat je de connector te hand neemt. Solderingen na gekeken? Multimeter op de LiPO zetten en even aan de kabels moeren om te kijken of daar een slecht contact / kabelbreuk in zit?

Ik ga er even van uit dat je hebt gekeken of de andere LiPO in goede staat is. Individuele cellen op dezelfde spanning etc?

heb de lipo pas nieuw heb de Standaard lader hier liggen die er bij werd geleverd die staat altijd op lipo en 2A verders snap ik niet echt hoe en wat je er meer mee kan

DSC0659.jpg

Precies, er zit een los contact of breuk of in de lipo kabel of in de kabel/connector op je phantom. Sluit een andere lipo aan en de hetzelfde...gaat hij dan niet uit dan is het je lipo, doet hij het ook dan eens goed kijken naar de kabel en connector op je phantom. Ook een lipo kan met een crash beschadigen of de contacten kunnen los zitten.

Doe dit niet thuis maar hier zie wel goed wat ik bedoel :

Zo te zien idd slecht contact. Kan in lipo zitten, maar ook in de stekker (komt bijna nooit voor) maar ook op de print van de phantom, en dat komt vaker voor.

Even goed alles meten.

Back