Phase 3 EF-16 foam jet

Nee heleeas, de EDF, Motor en regelaar had Noah er niet meer bij,
vandaar dat er een buitenlopertje op zit,
Er zitten 3S 2200Mahtjes van 20C van UH in,

Volgens mij kan ik nog meer uit dat ding halen
maar die 30 Amp regelaar is gewoon te licht,
zodra die een beetje te warm word, gaat ie de
motor inhouden met pulsen ten teken dat ik moet stoppen...

Ik heb nu een 60 Ampere van UH onderweg, en zodra die er is
kan ik ook een grotere speedprop erop knallen,
Misschien dat ik er dan nog een beetje Fatsoenlijke snelheid in krijg...

De motor blijft namelijk steenkoud in vlucht,
de regelaar die stopt ermee bij 85 graden.

Sorry nog Yeti dat ik een offtopic gedeelte in jou post heb veroorzaakt,
dit is eigenlijk een ander type en hoort in een ander draadje

Ik hoop dat ik nog 1 vraagje mag stellen,

Ik heb veel last van storing met dat ding, en ik weet bijna zeker
dat dat komt omdat de antenne verkeerd geplaatst is,
maar nu ben ik zo dom geweest de antenne van de ontvanger
tussen de rompdelen te lijmen. :oops:

Kan ik nu de antenne doorknippen er een nieuwe aan solderen die exact dezelfde
lengte heeft als de originele ?

och jee, als je UH noemt krijg ik er gelijk een slecht gevoel bij, nu weer een zending die al meer dan een week "in processing" staat.
Ik heb al eens via paypal mijn geld terug moeten eisen .... hoop niet dat dat weer moet. In het begin, toen ze nog klein waren , verzonden ze nog ultra-snel, nu iedereen het ontdekt heeft duurt het weeeeken ...

Wat betreft die antenne; geen probleem, als de lengte maar hetzelfde blijft.
succes

Oooh wat UH betreft heb ik niet zon moeite mee,
heb er net 1 geplaatst, terwijl ik er nog 1 heb staan
die al twee en een halve week wacht op LiPo's.

Ben inmiddels wel gewend dat het lang kan duren...
En vind het ook niet erg want de besparing die het
opleverd vind ik echt aanzienlijk.

Binnenkort wil ik zelf die 10 stuks pakket kopen van die
3S 2200 Mahtjes kopen, de pakketten bevallen me best,
en zo heb ik nog eens wat te vliegen als ik niet kan laden.

Hier nog een klein Filmpje van vanavond....

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Dus bij UH duurt het tegenwoordig altijd zo lang, nou ja de prijzen zijn ook wel erg laag ....

Dat ding van jou wil wel he ! Wow !

Als ik die filmpjes zo bekijk hoop ik voor je dat je flinke versteviging hebt aangebracht.. dubbelklappen van je wings is niet uitgesloten...

Verstevegingen ? :oops: Wasdah ?!

hehe nee lol Geintje,

Maar goed niet veel bijzonders hoor...
gewoon een paar stukkies dubbel geweven breed glasvezeltape aan de onderkant...

ik heb elke dag al een beetje aan de EF 16 kunnen weken , en hij is bijna klaar.
alles ging heel vlot zoals beschreven , heb enkel de vleugel met de romp wat versterkt want dat vond ik toch maar zwak !!
ik denk dat hij dit weekend zijn maiden zal krijgen :) :D :lol:

He leuk man ! Ik ben jaloers (nou ja, ik heb m'n heli nu ook lekker aan het vliegen ...)
Wat voor lipo stop je erin ? En wat wordt het vlieggewicht ?
Heb jij de onderste helft van het toestel slechts op enkele plaatsen verlijmd ? Dat werd aanbevolen in de bouwbeschrijving, dan kun je het weer gemakkelijk verwijderen. Ik zat te denken aan iets schroefbaars , hoef je niks te vernielen ...
Nog andere hindernissen tegengekomen ?
Plaats je even wat foto's ? en als je gaat vliegen natuurlijk een filmpje ! LEt wel op, het gaat aardig waaien in het weekend ....

ik heb lipo's van flightpower 3s 2500 en mijn vlieggewicht RTF is 634gr.
ik heb wel aan de onderkant volledig gelijmt , met zulke snelheden wil ik dat alles goed vastzit !
k'zal proberen om morgen hier een paar foto's op te krijgen :!:

En hier de foto's van fastplane.
Ziet er goed uit joh ! De vleugels heb je zelf rood gespoten van de bovenkant ?

En waarmee had je de vleugels verstevigd ?? Met koolstof liggertje ofzo ?

F16_96.jpg

F16_80.jpg

F16_99.jpg

bedankt voor de foto's 666yeti666 !!
ik heb hem bovenaan inderdaad met rood en blauw geverft zoals het hoort
in de vleugels heb ik langs elke kant 2 carbonnen staafjes gestoken .

heb vandaag de maiden gehad van de F16 !!!!
vliegt goed en is heel leuk om te zien maar de 170km is wel overdreven .

een filmpje heb ik niet kunnen maken .
de handstart laat je best door iemand anders gooien, mijn eerste keer stond blijkbaar mijn hoogte niet goed en geraakte hij niet weg
de vliegtijd heb ik nog niet echt gemeten maar na een paar min ben ik moeten landen omdat ik te veel storingen kreeg,ik ga dus mijn antenne op de zijkant van de vleugel leggen zodat hij wat verder van de motor en de regelaar ligt.
we hebben wel eens de amp. gemeten en hij zou slechts 17amp trekken.

fastplane zei:
een filmpje heb ik niet kunnen maken .
de handstart laat je best door iemand anders gooien, mijn eerste keer stond blijkbaar mijn hoogte niet goed en geraakte hij niet weg
de vliegtijd heb ik nog niet echt gemeten maar na een paar min ben ik moeten landen omdat ik te veel storingen kreeg,ik ga dus mijn antenne op de zijkant van de vleugel leggen zodat hij wat verder van de motor en de regelaar ligt.
we hebben wel eens de amp. gemeten en hij zou slechts 17amp trekken.

Storingen zijn erg vervelend , wat voor ontvanger gebruik je ? Een met ipd (maskeert storingen) of een andere gelijksoortige techniek ?

17 lijkt me niet zoveel, ik had eerder iets tegen de 20A verwacht. Het ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit van de accu.
Ik heb een andere edf, Tigershark 400, en die trekt wel 20A en draait bloedsnel, misschien dat die motor minder windingen heeft , daardoor een hogere kv en daardoor meer stroom vraagt .

Ik zal eens meten wat ik aan stroom en spanning heb in de F-16.

Ik ben net begonnen met de F-16.
Heb even het vermogen gemeten, 20A bij 10V, dus 200W , met een 3S flightpower evo 2170mAh .

Wat een kabaal, ik zat op zolder en het was in de huiskamer te horen ! Geweldig, wat moet dat mooi klinken op een open veld.

De motor uit de Tigershark 400 doet er nog een schepje bovenop , die trekt 206 Watt .
Grappig dat deze motor een fan heeft met 6 bladen, terwijl die van de F-16 maar 3 bladen heeft.

wordt vervolgd ...

Zo, gisteravond even flink bezig geweest en best ver gekomen.
Eigenlijk ging de meeste tijd zitten in het uitknippen en plakken van de stickers, anders was hij waarschijnlijk al klaar geweest. Op zich is het een slimme constructie zoals dat ding in elkaar gebouwd moet worden, er zijn maar weinig delen. Ik heb niet eerder een model gehad waarbij zo weining hoeft te gebeuren. De bouwbeschrijving is trouwens ook erg goed hoor, correct engels en alle plaatjes in kleur. En de maten staan in inches en in mm, keurig.

Met de stickers erop ziet het er best grappig uit. Ok, als je van dichtbij kijkt dan is het niet tip-top maar dat zie je toch niet in de lucht ...
Ik heb besloten om geen verstevigingsstaaf in de vleugel te plaatsen. De verbinding lijkt mij sterk genoeg, zeker ook omdat er een flinke uitsparing in de romp zit die de krachten kan opvangen.
De EDF is nog niet vastgelijmd, ik wil eerst controleren of het zwaartepunt goed uitkomt, omdat mijn accu vrij zwaar is (187gram).

Er moet nog gebeuren : onderkant verlijmen, stabilo verlijmen, roerhevels monteren, stangetjes bevestigen, ontvanger monteren en accu plaatsen en de boel afregelen. Dat zou in 1 avond moeten kunnen lukken .....

Trouwens, qua vermogen per kilo zit het niet zo heel verkeerd. Laten we zeggen dat het vlieggewicht 650gram is, het gemeten vermogen is 200W bij 3s lipo (10V) ,dus dan komen we op meer dan 300Watt per kilo. Als je een luxe kist hebt van HET-RC van 1.5kg dan heb je daarbij een vermogen van meer dan 450Watt nodig. Dan kom je al snel op 4s lipo, laten we zeggen 3.2V per cel, dan heb je 12.8V. Dan is de stroom dus 36A. Oei, dat gaat hard. Dan heb je flinke cellen nodig en die zijn weer flink aan de prijs.
Natuurlijk zegt dit niks over het vlieggedrag maar goed.

wordt vervolgd

doe zo verder 666yeti666 en je kan hem misschien dit weekend zijn maiden geven .
qau vermogen heeft hij inderdaad genoeg eenmaal hij in de lucht is en zweven doet hij ook enorm goed .
ik heb mijn ontvanger aan de neus gelegd en mijn batterij (3s 2500) zo dicht mogelijk bij de romp.

Back