Phase 3 EF-16 foam jet

Afgelopen weekend weer heerlijk gevlogen met de F16.
Ik vind het echt een geweldig kistje! Heel voorspelbaar en hij kan ook hele mooie harriers vliegen.

normal_Jeroen_038%5B1%5D_%28Small%29.JPG

normal_Jeroen_030%5B1%5D_%28Small%29.JPG

normal_Jeroen_027%5B1%5D_%28Small%29.JPG

normal_Jeroen_023%5B1%5D_%28Small%29.JPG

normal_Jeroen_031%5B1%5D_%28Small%29.JPG

normal_Jeroen_002%5B1%5D_%28Small%29.JPG

normal_Jeroen_012%5B1%5D_%28Small%29.JPG

normal_Jeroen_013%5B1%5D_%28Small%29.JPG

normal_Jeroen_014%5B1%5D_%28Small%29.JPG

normal_Jeroen_032%5B1%5D_%28Small%29.JPG

normal_Jeroen_035%5B1%5D_%28Small%29.JPG

Bij deze wil ik meteen even Jan den Hartog bedanken voor het maken van deze prachtige foto's.

De kist ziet er fantastisch uit jeroen, poeh, da's wel even wat anders dan die gerepareerde van mij ......
Heb je geen problemen met orientatie als je wat verder weg vliegt ?
Hoe vind je trouwens de max snelheid ?

Ja, maar wel met de nodige problemen.
Alles ging niet helemaal zoals ik het me voorgesteld had.
Het komt wel goed hoor?

Hans.

ok.

Nu heb ik zelf een vraag over de F-16 en dat heeft te maken met de uitslag van de roeren. Als ik nu een roll maak dan is het geen zuivere roll om de lengte-as maar meer een kurktetrekker. De roeruitslag naar boven en naar beneden is op dit moment gelijk voor beide roeren.
ik moet dus differentiatie aanbrengen. Maar welke uitlsag moet ik beperken ?
Stel ik wil rechts-om rollen (met de wijzers van de klok mee, vanaf de achterkant van het toestel gezien). Moet dan het linker roer minder ver naar beneden uitslaan ?
Of gewoon het rechter roer minder ver naar boven ?

Je moet het zo zien Bas, iedere roeruitslag remt het model een beetje af. Een roeruitslag naar boven werkt mee in de juiste richting, een roeruitslag naar beneden werkt juist tegen :(
Bv. jij wilt rechtsom, het rechterroer gaat omhoog, het model kantelt daardoor naar rechts, maar ook remt het roer iets rechts, de goede kant op dus.
Echter het linkerroer gaat naar beneden, hierdoor kantelt het model ook naar rechts, prima dus, maar het linkerroer remt ook iets en dat is dus naar LINKS, helaas, dit werkt dus iets tegen.
Daarom is het beter om bij rolroeren, en dus ook elevons, de uitslag naar beneden iets minder te maken.

Ik heb vorige week tussendoor snel 2 vluchtjes gemaakt. Het naar beneden uitslaande roer qua uitslag kleiner gemaakt. Dat resulteert helaas nog niet in een mooie roll om de lengte-as.
Hij gaat nog steeds met de neus omhoog als ik vanuit "level" een roll maak ...

Als ik die modellen van jullie zie, kan ik niet meer wachten. Ze zijn echt prachtig... Vooral als ik weet dat mijn Jepe F16 er ook zo uit moet gaan zien...

Veel plezier ermee.
groeten
Roel

Ik heb het eindelijk af.
Het resultaat mag er wel wezen, ik moet zeggen het was veel werk.

F-16 Frits14.jpg

F-16 Frits15.jpg

F-16 Frits16.jpg

F-16 Frits17.jpg

Hans.

De kist ziet er fantastisch uit jeroen, poeh, da's wel even wat anders dan die gerepareerde van mij ......
Heb je geen problemen met orientatie als je wat verder weg vliegt ?
Hoe vind je trouwens de max snelheid ?

Dank je, ik moet zeggen dat ik zelf ook erg tevreden ben over het resultaat :)
Orientatie vind ik nog redelijk goed, Ik vlieg er dan ook redelijk groot mee en in vloeiende lijnen. Dit maakt het ook al wat makelijker bij te houden.
Tja de Max. snelheid. Ik moet zeggen dat het niet een van de snelste EDF's is die ik gezien heb. Toch vind ik het (zeker voor het geld) erg acceptabel, ik ga dan ook niet de aandrijving pimpen ;)

@Tita,
Dat ziet er weer mooi uit! Het is inderdaad een bewerkelijk schema, maar dan heb je ook wat.

Zo, ik ben gisteren terug gekomen uit oostenrijk en heb daar nog vaak met de F-16 gevlogen.
Ideale vakantie trouwens, 's morgens snowboarden en 's middags vliegen, wat wil je nog meer :-)

Hier een videootje. En zet je geluid maar hard, dan hoor je hoe een edf lekker jankt daar in de oostenrijkse alpen ...

http://airtoimedia.nl/web/upload/666yeti666/F-16-austria.wmv

Op de achtergrond in de verte links de geprepareerde piste en dat was hard nodig met die hoge temperaturen ....
IMG_5220_austria.jpg

Prachtige nagalm daar ;)
en geen spatje storing meer zo te zien, Jeti is zo slecht nog niet :cool:

ik heb gisteren ook nog eens proberen vliegen met de F16 maar nog steeds storing , met als gevolg dat hij nu in de vuilnisbak zit !!
Nu ben ik dus op zoek naar een EDF model waar deze motor in past. als er ideetjes zijn, laat maar komen.

Heeft er soms iemand wat meer info over de motor in de phase3 F16 ?
ik vind er geen details van en zou toch graag weten hoeveel mijn volgende jet mag wegen voor deze motor !

De mijne is vanavond ook ingevlogen,wat een leuk model,vooral in formatie vliegen is erg leuk,het dubbele geluid van die impellors....het vliegbeeld.....lache....

Groeten,
Marcel

Dat filmpje komt binnenkort wel hoor ;-)
Ik vind het een leuk kistje,ook dat jankende geluidje van die fan,erg leuk,zeker met meerderen in de lucht.
Het vliegbeeld vind ik ook heel mooi.

Bij mij is het zwaartepunt iets anders dan bij Jeroen denk ik,want de harrier manouver gaat wat minder goed.

Groeten,
Marcel

Back