Phil Kraft Flea Fli electro

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door KrisG, 12 apr 2020.

  1. KrisG

    KrisG

    Lid geworden:
    1 mei 2007
    Berichten:
    84
    Locatie:
    Izegem / Belgiƫ
    Ik bouw op het ogenblik aan een Flea Fli, verkleinde versie van de Kwik Fli van Phil Kraft. Het origineel had zowat 1000 mm spanwijdte, met een gewicht van 100-1200 gram, met een .19 in de neus ( weliswaar een .19 uit 1970, dus nog wat minder krachtige dan de huidige motoren). Volgens het bouwverslag van die tijd was ie snel en heel acrobatisch ( wat je dus wel verwacht van een Kwik-Fly in het klein).

    Ik bouw hem zonder landingsgestel, met een ietwat verlichte constructie ( geen trillingen van de motor) en met uiteraard een lichtere radio-installatie dan het origineel.

    De bedoeling is om hem elektrisch uit te rusten, en ik wil graag ongeveer dezelfde vliegeigenschappen als het origineel. Geen raket, maar wel ruim voldoende power om een acrobatisch programma van die tijd te vliegen. Ik wil dit bereiken door de lichtere constructie, en met een gepaste motor/prop/batterij combinatie.

    Kan iemand me op de goed weg zetten qua uitrusting ( motor/controller/batt/prop)? Liefst van Hobby King als het kan. Ik vind het persoonlijk een doolhof, en vertrouw de aangaven qua power etc van Hobby King niet zo echt, dus iemand die al een combinatie uitgeprobeerd heeft, altijd welkom.

    Bedankt en beste groeten

    Kris G
     

Deel Deze Pagina