Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Kist heeft gisteren voor het eerst op de baan van Deelen gestaan om even het neuswiel goed uit te lijnen, luister toch nauwer op beton dan op gras blijkt wel weer.

Nu nog even keuren en dan hopelijk volgende week vanaf de baan vliegen :D
 
Gisteren 2 heerlijke vluchten gemaakt op Oss.
Nu de kist weer op de bouwzolder.

De R14 gedemonteerd, de ingestelde waardes genoteerd en de R10 erin.
De functies die nu niet meer bruikbaar zijn gebruikte ik toch al niet.
Dus momenteel geen rook, geen afterburnerringen en geen flaps.

Enige wat ik nu nog moet doen is een MPX stekker voorzien die normaal direct ind e ontvanger gaat voorzien van 3 JR stekkers, dit wordt mijn stroomvoorziening, als het moet kan ik dus stroom trekken al zal dat als het goed is nooit gebeuren.

Heb ook direct in de ontvanger de failsafes geprogrammeerd.
Ik had al ingesteld dat de turbine naar idle gaat, nu gaan ook m`n elevons naar neutraal en wordt m`n airbrake er uit gegooid.

Woensdag weer vliegen ermee :yes:
 
O O O wat was dat lekker.

5 vluchten gemaakt, laatste 2 met wielen uit omdat ik een lekkage heb op m`n rechter hoofdwielcilinder.
Laatste vlucht ook met de tank er weer onder.

De R10 presteert prima, geen problemen bemerkt dus die is goed bevonden ;-)

Voor het eerst eens een doorstart gemaakt waarbij de wielen de grond raken, dat is ook erg leuk om te doen :D
En bij de laatste landing een heel eind een 'wheelie' gemaakt, beetje gas erop houden voor de snelheid en redelijk wat hoogte en zo de neus hoog houden, LEUK :yes:

Volgende week maar weer :-( ;-)

Rolt ook lek
 
Deze is het Berto:cool:

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
JA een L-59 :lol:


Na de laatste keer heeft de F-15 weer een keer gevlogen. Toen maar 1x i.v.m. de perikelen van de L-39.
Maar hij deed het weer prima, ook het gear werkte weer naar behoren.

Echter nu ik met de L-39 heb gevlogen heb ik toch weer erg de neiging om deze F-15 eruit te doen.

En wel om een paar redenen:
- het landingsgestel van zo`n L-39 is veel meer geschikt voor gras en oneffen velden,
- de L-39 is een mooi groot maatje,
- hij vliegt nog gemakkelijker,
- het vliegbeeld is veel rustiger (die F-15 met een beetje wind blijft minder mooi vliegen),
- leuke opstap naar ooit eens een groter motortje (eerst de 120er erin),
- crosswind is geen probleem meer hardere wind ook niet,
- na 3 jaar eens wat anders.

De F-15 heeft natuurlijk ook wel weer wat pro`s:
- mooie jager met dito vliegbeeld, 'raggen' doet ie goed,
- agressieve uitstraling,
- leuke 'extra`s' als, airbrake en cockpit en lampjes,
- blijft een graag gezien model.

Lastig, maar mocht iemand interesse hebben.......................

Grt,
Berto.
 
Tja, wat zal ik zeggen, hij heeft 2 dagen lang perfect gevlogen.
zaterdag zonder en zondag met tank, totaal een vlucht of 5.

Zie de foto`s ,et dank aan Jan :thumbsup:
IMG_3201.JPG

IMG_3207.JPG

IMG_3212.JPG

IMG_3214.JPG

IMG_3225.JPG

P7214310.JPG

P7214381.JPG
 
Sow, Jet Power ook weer achter de rug dus er zal wel weer wat tijd over blijven om te bouwen etc.
Dat bouwen gaat wel goed komen, voor die tijd de F-15 weer vliegklaar maken en kijken wat er mee te doen.

Het vliegklaar maken bestaat uit het vervangen van een gebroken wielas en de daardoor ontstane schade.

Dit gebeurde tijdens de 'testvlucht' `s ochtends voorafgaand aan de vliegshow `s middags op de hei.

Er stond een rottige crosswind maar vond het goed genoeg om te vliegen.
En dat was het ook wel kist kwam goed los, en heb een lekker test ritje gemaakt.

Eerst even een landingscircuitje gedraaid om te voelen wat de kist doet met die cross wind en die kwam top uit dus volgende rondje voor het echie.

Had de snelheid iets hoger gehouden dan normaal vanwege de crosswind, kwam netjes aan en de landing was rustig, echter brak toen alle wielen op de grond stonden m`n linker wielas.
De poot groef zich in de grond, de kist ging overdwars en hobbelde over de baan.

Die zijdelingse krachten waren iets te veel voor het rechter retract bevestigingsplaat en van het neuswiel.
Deze zijn gebroken.

Weinig schade dus maar moet even gedaan worden.

Op het rechter en neuswiel frame komt nu een extra plaatje (links had ik al eens gedaan die had toen het zelfde probleem) en dan is ie weer klaar.

Paar avondjes werk dan is ie er weer helemaal klaar voor.
En ben ik weer klaar voor het volgende project ;-)
 
Gisteravond het neuswiel er weer ingezet.
Vanavond een paar nippels halen voor op de main retracts en wieldeurscharniertjes.

Als dat erop zit kan de turbine er weer in en de radioplaten en dan is ie klaar voor het aanbieden.
Heb hier en daar ook nog wat touch-up werk gedaan op de bovenzijde van de kielvlakken dat ziet er ook weer goed uit.
 
De F-15 is vrijwel weer geheel klaar.
Moet ook wel want zondag komt er een geïnteresseerde kijken of ie weg gaat.

Grt,
Berto.
 
En zo komt er een einde aan een drie jaar lopend draadje met ruim 145.000 vieuws, 2300 reacties op 156 pagina's....

Veel geluk met de nieuwe L39!
 
Een eind maar met een smile.
De nieuwe eigenaar zou me op de hoogte houden van het verloop van de kist, hij heeft een goed baasje gevonden.

Grt,
Berto.
 
Back
Top