Het process voor het vliegklaar maken is weer verkort.
In eerste instantie wilde ik weer zelf velgen en remmen draaien voor de 2 Graupner banden die ik nog heb liggen:
Echter zijn deze banden erg hard en vrij zwaar + het is weer een heel wat werk extra.
Maar de huidige Robart banden zijn veelste zacht, even staan en dan zijn ze goe dingedeukt en dat nog zonder max. 4ltr brandstof.
Dus dat is eigenlijk ook geen optie.
Toen had ik het idee om de Robart velgen op de Graupner banden te plaatsen, dat gaat wel maar de velgen zijn net iets kleiner dan het gat van de banden.
Op zich niet zo`n probleem omdat er een rand inzit waar de velg op klemt dus het zou wel kunnen.
Maar ik vond het er toch niet mooi uitzien :nooo:
Ineens kreeg ik een ingeving (jaja, dat heb ik wel eens :roll: ).
Toen ik jaren gelden nog met Tamiya Mini`s rondscheurden deden we de zachte banden opvullen met "inserts" een zacht schuimrubber waardoor de banden beter z`n vorm behield en meer grip leverde.
Hee kijk nou Robart levert inserts voor deze banden.
Echter volgens mij hebben we hier op het werk ook zoiets liggen en na 2 tellen zoeken vondt ik wat ik zocht.
Even op maat knippen, monteren en helemaal geweldig denk dat dit ecxht wel gaat werken
Hier 1 band al gevuld en voor de andere de "insert":
De band voelt zeer stevig aan, blijft licht en kan toch nog iets inveren wat de Graupner banden kompleet niet kunnen.
Zal dus voor de landingen ook wat lekkerder zijn.
Nu hoef ik alleen nog maar een "remschijf" te gaan draaien