Misschien nog rustiger nu Onno er niet bij is.
Ach blijft er waarschijnlijk wel iets heel ;-)
Ben woensdag gewoon op de hei, kan ik kijken of de Super Sportster heel blijft voor de watervliegmeeting
Gister even met de tanks bezig geweest, in totaal 3.
2 main tanks en 1 hopper.
De main tanks hebben elk een inhoud van 1600cc de hopper zal in de buurt van de 400cc komen.
In totaal zal er dus zo`n 3,6ltr peut aanboord zijn wat ongeveer een 2,9kg gewicht betekend.
Voor de eerste vluchten zal ik de maintanks waarschijnlijk niet geheel aftanken om het startgewicht wat lager te houden.
Met 2,4 ltr (volle tank + hopper zoals in mijn Formost) had ik uiterlijk 8 min. vliegtijd.
Voor de eerste vlucht is 2ltr voldoende en het scheelt 1 kg startgewicht, da`s redelijk wat.
Hier de main tanks nogmaals:
En even passen in de kist:
Bij de linkertank op de foto heb ik aan de voorz- en achterzijde dik schuimrubber geplaatst om zo de tank op te sluiten.
De tank ligt nu vast tussen de beide rompstanten in en kan geen kant op maar blijft eenvoudig verwijderbaar.
Bij de rechtertank op de foto moet iok dit nog doen.
Eens kijken of ik vanavond de tanks wat verder kan monteren en aansluiten.
Ook dan even op zoek naar een geschikte hoppertank om deze te plaatsen.
Stukje bij beetje, stap voor stap..................... ;-)