Philip Avonds F-15c Strike Eagle, BosModelAir

Tsjongejonge, ik ben 2 weekjes op vakantie en meneer heeft al bijna een compleet andere kist opgeknapt! :D

Mooi werk, Berto!

~Jolmer
 
Hee Jolmer,

Dank je, maar moet ook wel heb nu helemaal geen turbinekist om mee te vliegen en dat zint me momenteel niets ;-)

Heb besloten om de remmen even te laten voor wat het is en mezelf nu even met het brandstofsysteem en radioplaat bezig te gaan houden.



O nee, moet nu eerst weer snel aan de gang met de watervliegkisten :-( :D
 
Ik ga het volgen! Gezien de recente updates van jouw draadjes zal ook dit draadje aardig in de belangstelling blijven staan! :D

~Jolmer
 
heb nu helemaal geen turbinekist om mee te vliegen en dat zint me momenteel niets ;-)
:-( :D

@Berto,

Woensdag ga ik op Rozenburg vliegen, kun je lekker jakkeren met de Velox als je wilt.
Enne ging wel heel erg snel hé met je Formost, die is beter gebouwd dan een orginele Boomerang jets kist.

Ger.
 
Mhhhh, laat woensdag nu net Onno niet kunnen, damn, eens kijken wat ik kan regelen.

Heb verder niets te vliegen zo 1 2 3 (Piper Cubbie ophalen bij Onno???)

Wel heel verleidelijk en het wordt ook nog eens schitterend weer, kan ik `s avonds direct in zoetermeer een waterkissie halen........

Denk, denk, denk..................


Was de Formost zeker lekker snel kwijt, kon ik direct weer wat anders ophalen ;-)
 
Denk, denk, denk..................
:)


Je komt toch wel gewoon woensdag naar de hei? toch? :) Ik heb eindelijk mijn spullen weer voor elkaar en wilde woensdag vroeg naar de hei om een paar uurtjes lekker te vliegen!

Zonder jullie is het altijd zo rustig ;)
 
Laatst bewerkt:
Misschien nog rustiger nu Onno er niet bij is.
Ach blijft er waarschijnlijk wel iets heel ;-)

Ben woensdag gewoon op de hei, kan ik kijken of de Super Sportster heel blijft voor de watervliegmeeting :cool:


Gister even met de tanks bezig geweest, in totaal 3.
2 main tanks en 1 hopper.

De main tanks hebben elk een inhoud van 1600cc de hopper zal in de buurt van de 400cc komen.
In totaal zal er dus zo`n 3,6ltr peut aanboord zijn wat ongeveer een 2,9kg gewicht betekend.

Voor de eerste vluchten zal ik de maintanks waarschijnlijk niet geheel aftanken om het startgewicht wat lager te houden.
Met 2,4 ltr (volle tank + hopper zoals in mijn Formost) had ik uiterlijk 8 min. vliegtijd.

Voor de eerste vlucht is 2ltr voldoende en het scheelt 1 kg startgewicht, da`s redelijk wat.

Hier de main tanks nogmaals:
F-15-16.jpg


En even passen in de kist:
F-15-38.jpg


Bij de linkertank op de foto heb ik aan de voorz- en achterzijde dik schuimrubber geplaatst om zo de tank op te sluiten.
De tank ligt nu vast tussen de beide rompstanten in en kan geen kant op maar blijft eenvoudig verwijderbaar.

Bij de rechtertank op de foto moet iok dit nog doen.

Eens kijken of ik vanavond de tanks wat verder kan monteren en aansluiten.
Ook dan even op zoek naar een geschikte hoppertank om deze te plaatsen.

Stukje bij beetje, stap voor stap..................... ;-)
 
Laatst bewerkt:
Net even met de tank aansluitingen etc. bezig geweest + de kist weer eens even uitgewogen qua zwaartepunt.

En ik moet er goed voor zorgen dat de radioplaat zover mogelijk naar achteren komt.
Het zwaartepunt ligt nu vrij wel goed, echter is dit met een lege hopper van 550cc en de wielen uit!!!!.

Met een volle hopper, lege main tanks en de wielen in zal het zwaartepunt nog verder naar voren schuiven.
Eens kijken hoe ik dus de radioplaat ga monteren zodat dat zover mogelijk naar achteren ligt.

Maar verder gaat ie lekker :yes:
 
Geen flauw idee, ze zaten erbij :D

Ze passen wel heel mooi en ik hoef ze verder niet vast te zetten, ze zitten nu mooi opgesloten in dat schuimrubber, en die rand in de tanks haken precies achter de rand van de romp.
Op deze manier blijven ze ook makkelijk verwijderbaar.
 
Als je met het gewicht niet goed uit komt kan je altijd de accu's heel ver naar achteren plaatsen toch? Of is het achter inmiddels vol :) Anders toch een P120 erin ;)
 
Mischien bij Peter-Jan eens proberen?
Hij is de eerste bouwer en misschien heeft hij ook de tanks zelf gemaakt?!?!
 
Hee Herman,

Een P120 maakt geen verschil deze ligt namenlijk precies op het zwaartepunt.
(maar die gaat zeker komen :yes: )

Akku`s helemaal naar achteren plaatsen is een optie maar niet mijn uitgangspositie, wil graag het hele electronica verhaal incl. ontvanger en akku`s op de radioplaat hebben.

Het zal vast wel lukken maar moet even passen en meten om alles een beetje achterin de cockpit te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Alweer 5 uur niets gehoord!?!? -> 't is woensdagmiddag, mooi weer, er wordt over zwaartepunt gepraat?!?! Eureka: hij is de f-15 aan het invliegen!!!!!!
 
Hahaha, nee hoor Andre ZO ver ben ik nog niet ;-)

Maar ga nu wel weer even lekker vliegen :yes:
 
Back
Top