Phoenix 10 (laten) programmeren

Hallo,

Zoals uit een eerder topic valt te halen, heb ik een Phoenix 10 borstelloze controller waar een software-bug in zit. Ik heb van Castle Creations een nieuwe toegestuurd gekregen, en op mijn mailtje waarin ik aangaf de oude terug te sturen werd gereageerd dat dat niet hoefde ivm verzendkosten... Dus nou heb ik 1 goede controller en 1 met een software fout.
Is het mogelijk om de PIC van de controller opnieuw te (laten?)flashen, maar dan met de juiste software? Ik vind het namelijk een beetje zonde dat er nu een fysiek goede controller werkloos ligt toe te kijken in de bak 'oude spullen', alleen maar door een software fout...

Groetjes,

Ton.

Das dus een deel van het probleem... Ik weet niet precies wat voor ic er gebruikt is, vandaar mijn vraag. Beetje PIC proggen dat lukt me wel...

Ton.

Het probleem is waarschijnlijk dat de code beschermd is. Dit is een optie die je kunt inschakelene bij het programmeren van een picje. Deze bescherming is niet te omzeilen.
Normaal gesproken zou je zonder problemen het picje opnieuw kunnen programmeren maar je kunt niet aan de juiste programmacode komen.

Ik denk dus dat die controller weinig ander nut heeft dan misschien donor onderdelen voor je goede voor het geval er iets doorfikt.

EJK

een gewone pic, gebrand op codeprotect is met de juiste spullen wel uit te lezen.
de kans dat er een gewone pic op die controler zit is minimaal.

Ik heb zelf nog een paar gewonen picjes liggen (gebrand met codeprotect).
Hoe kun je die uitlezen. Dat zou voor mij zeer interessant zijn.

EJK

met wat zuur de bovenkant eraf etsen, wire bond herstellen en weg is je code protect.
dan hex uitlezen en zoveel pics maken als je wilt.

:help: :?:

Hoe doe je zoiets???

Ik heb altijd het idee gehad dat die codeprotect een flaggetje in het geheugen was oid. Ik heb namelijk gehoord dat je een beschermde pic wegwoon over kunt branden, ook zonder code protect maar dan met je eigen code.

EJK

Effe goed lezen Ron, het aansluiten van de regelaar kan de controller al wissen..

Ik heb sinds kort ook een phoenics (van na oktober, dus zonder bug neem ik aan)

Processor chipje is ongelogelijk klein. 4x4 mm en de pootjes 2 keer zo dicht op elkaar als bij een normaal SMD ICtje (Bijv little foot FET).
Mechanisch dus al uitdaging om er draadjes aan te solderen. Alsof je een vlieg schoentjes aantrekt zo klein.
Bovendien risico dat je de goeie regelaar sloopt.

Ik denk dus niet dat je die regelaar kan opwaarderen. Gewoon bewaren voor het geval je fets uitfikken. Heb je de juiste vervanging.

dus niet eeen "gewoon" pic chipje als ik al dacht en dus niks mee te doen helaas.

koeze, gewone pics (12c508/509 16f... etc) als je die brand met code protect slaat ie inwendig een heel inimini draadje door waardoor je de code niet meer kan uitlezen.
als je die weet te herstellen kan je hem er zo uithalen.
minimale benodigdheden, een microscoop en een wire bonder, te vinden meestal in cleanrooms in de electronica industrie.

Gerard,

Ook al zou je de apparatuur hebben dan kan je het "linkje" nog niet repareren. Wat je "wegbrandt" is namelijk een diode op de chip. Een PN overgang is veel makkelijker en met minder energie weg te branden dan een draadje. Helaas kan je die diode met de beste wil van de wereld niet meer repareren.

ernst, ik heb het al eens sucessvol gezien bij een 12c508a, voor andere types weet ik het niet 100% zeker, maar volgens diegene die de code toen voor mij uitlas uit de 508, ging het bij ieder type pic chip.

Dat betekend dat er dus vele wegen zijn die naar Rome gaan. Mij is juist uitgelegd dat het een diode is en dat juist dat bij de meeste chips zo is :?: :?: .
Ach wat maakt het ook uit, voor ons modelbouwers is het toch geen optie 8) .

Ik ga mijn kapotte regelaar als lichte ontvangeraccu gebruiken in een licht zwevertje, twee lipos en dan heb ik een mooie spanning stabilisator. :D

Ik ga deze regelaar in combinatie met een buitenloper Axi 2212/34 op 3 lipo's gebruiken. Ik heb nu de cut-off spanning op optie 4 gezet (7.2V) en de soft power cut-off gekozen. Verder de fabrieksinstelling leek me prima voor deze combinatie. Mee eens?

is 7.2 volt op 3 cellen niet erg diep ontladen rob ?
als je bij volgas de 7.2 volt haalt is dat niet aan de erg lage kant voor lipos ? of is dan als je meteen gas terug neemt de spanning weer 3 volt ?

Back