Phoenix 10 (laten) programmeren

@ ROB,

NIET DOEN !!!

Ik heb inderdaad dezelfde regelaar, ik weet wat je bedoeld, en het staat in de gebruiks aanweizing.

Stel je krijgt een situatie dat je je cellen balast onder b.v. 5 ampere (vrij normaal bij indoor hoveren ect.) en je cellen komen samen onder die 7.2 volt grens zijn volgens MIJ je cellen opgebruikt. Als je cellen namelijk bij ongeveer 5 ampere en zelfs al minder onder die 7.2 volt grens komen en je laat de cellen rusten kom vrijwel zeker onder de 3 volt grens terecht.

Dat zou betekenen dat je cellen kapot zijn.

Ik heb al geexpirimenteerd met zelfbouwmotoren (en de CCP10 regelaar) waarbij ik in het begin ook de cutoff in had gesteld volgens de gebruiks aanwijzing. De regelaar begon terug te regelen bij ongeveer 7.4 a 7.6 volt en mijn cellen waren BIJNA kapot. Toen ik de cellen een uurtje had laten liggen kwam het pakket gelukkig weer boven de 9 volt en kon ik het pakket zeer langzaam weer goed opladen. Ik heb bij verder gebruik van die cellen nog geen merkbare schade geconstateerd.

Nu heb ik de afslag op 9 volt staan en werkt het perfect !!!

(scheelt weer een liposafe, dat 3x is bijna een nieuwe regelaar :roll: :lol: )

eeh, die F serie kan je van code protect af halen door hem te wissen, dan is je code ook weg maar je protectie ook. Die werkt dus niet met een draadje aangezien die niet software matig gerepareerd kan worden ;) Als het een C versie is dan kan je er weinig aan doen. Je kan zelf een pic kopen en er software voor schrjiven :) Heb ik ook gedaan voor een zelf gebouwde regelaar. Mail ze eens of ze de goede code in hex vorm willen toe sturen ;) Dan zet je er gewoon een nieuwe pic in ;)

@Harm, bedankt voor de waarschuwing. Ik dacht dat die 7.2V in realiteit wel 7.5V zou zijn (3x 2.5V is echte ondergrens volgens mij) omdat 3s lipo er zo expliciet bij staat maar ik zet 'm dan ook maar op 9 Volt. Ik heb er nog geen prop op gehad dus bij mij heeft er nog niets fout kunnen gaan :D .

Rob zei:
Ik ga deze regelaar in combinatie met een buitenloper Axi 2212/34 op 3 lipo's gebruiken. Ik heb nu de cut-off spanning op optie 4 gezet (7.2V) en de soft power cut-off gekozen. Verder de fabrieksinstelling leek me prima voor deze combinatie. Mee eens?

Ja, zo gebruikt iedereen deze combo op een Ultimate/Funtana mini. Voor een aerobatic kist is 7,2V OK. Omdat je af en toe een stroompiekje trekt zie je ruim op tijd wanneer de soft cut off in gaat grijpen. Alleen als je bijvoorbeeld een duurvliegrecord van een uur of zo zou willen vestigen en uitsluitend heel zuinig gaat vliegen is er tot het laatst toe weinig verschil tussen de belaste en de onbelaste spanning. In dat geval is de 9V drempel aan te raden. 9V bij een aerobatic model betekent dat je te snel bij het hoveren/torque rollen ineens op je rudder moet landen....

Help :!:

Deze regelaar doet het nu al tijden zonder problemen en in zoverre werkt dus alles goed. Nu las ik ergens dat een Axi buitenloper het beste op een timing van 30° loopt dus wilde ik dat eens instellen.

Probleem: ik krijg de regelaar niet in de programmeermode hoewel dat voorheen wel meermaals lukte. Stick volgas, accu aansluiten, biep, stick halfgas, biep, stick weer volgas en vervolgens gaat de motor vrolijk volgas draaien :roll: terwijl dit een deel van de procedure zou moeten zijn om in de programmeermode te komen en er dus niets zou moeten gebeuren. Het ledje gaat ook niet van flash flash pause maar gewoon uit. Wat zie ik over het hoofd?

Skidz zei:
Zoals uit een eerder topic valt te halen, heb ik een Phoenix 10 borstelloze controller waar een software-bug in zit. Ik heb van Castle Creations een nieuwe toegestuurd gekregen, en op mijn mailtje waarin ik aangaf de oude terug te sturen werd gereageerd dat dat niet hoefde ivm verzendkosten... Dus nou heb ik 1 goede controller en 1 met een software fout.
Is het mogelijk om de PIC van de controller opnieuw te (laten?)flashen, maar dan met de juiste software? Ik vind het namelijk een beetje zonde dat er nu een fysiek goede controller werkloos ligt toe te kijken in de bak 'oude spullen', alleen maar door een software fout...

PHX link kopen :oops: Verder zeg ik niks :wink:

@Rob, staat de gas op volle uitslag en het center goed?

Niels

@Niels: Met de PHX link is dat ding dus wel te herprogrammeren? In dat geval :D bestel ik er gisteren een!

Ton.

Skidz zei:
@Niels: Met de PHX link is dat ding dus wel te herprogrammeren? In dat geval :D bestel ik er gisteren een!

Ton.
Ik denk niet dat je hem kan herprogrameren. Wel configureren.

Nou, wilde hem toch al hebben dus heb hem besteld. Valt me wel op dat je de firmware kan updaten met de phx, dus proberen kan ik get allicht ;)

Ton.

Satoer zei:

Dat dacht ik dus ook...maar zo dom ben ik nu ook weer niet dat ik het hier ging aanraden als ik het niet wist :wink:

Mij is het dus gelukt in ieder geval :oops: (bij blijvend brandende led)

Back