Phoenix 25 over current probleem?

Gerard_nl zei:
even normaal aanzetten en dan eens voelen of er geen van de servos of dfe regelaar heet word.
ik heb hetzelfde gehad, pitch servo werd loeiheet terwijl ie niet onder belasting was, servo bleek kaduuk.
Geen 1 servo wordt warm. in in ruststand trekt de heli maar 0,12 A
Als jij heelf heftig gaat rondroeren met je sticks, loopt hij dan niet vast bij jouw zoom Gerard?

Corrien zei:
Als het probleem nu is opgelost wil ik toch even nieuwsgierig zijn:
- gaat het met het rondroeren van de servo's nu wel goed?
Met het heftig rondoeren van de servo's stopt hij nog steeds. (5 sec rondroeren, halve sec stoppen, 2 sec rondroeren, halve sec stoppen.... )

Corrien zei:
@Theo/Michel:
- wat is er met zo'n phx-link allemaal in te stellen op de regelaar? Zo'n software-voorziening ken ik tot nu toe alleen van Novak-regelaars. Best wel interessant om te weten hoe dat met Phoenix-regelaars is geregeld.
afb8980.gif
afb8981.gif

afb8982.gif

Dat is een erg mooie/handige/interessante voorziening 8O ! Nieuwsgierigheid is bevredigd :o ! Hier kunnen de fabrikanten van zender-service programma's een voorbeeld aan nemen: gewoon de status in beeld: doet de interface het en is het apparaat uit te lezen? Niks geen gegil van Übertragungsfehler en dan alle kabels, com-port instellingen, knopjes en schakelaars nalopen om uit te zoeken wat je nu weer vergeten bent :? .

Let wel, uit very inside information, Er komen zeer binnenkort nieuwe regelaars van Castle creations uit. Schijnbaar is men erin geslaagd om de print nog verder te optimaliseren. En zeer waarschijnlijk komen er geen kabels anders dan de servo kabel aan de print. De accu en motor kabels worden vervangen door stekkerbussen.

Ik denk dat je 2 aparte problemen hebt.
1. Bec overbelast. Als losse BEC dan een oude regelaar gebruiken.
2. afslag spanning te hoog.

Ik had ook zoiets met een typhoon 3D en 1500 lipo's.
Afslag 9V was te hoog. naar 7.2V gezet.
(7.2V is volgende stap onder 9V volgens mijn gebruiksaanwijzing)

michel ik kan roeren wat ik wil, klapt niet uit, mijn originele regelaar deed dat wel.

@ Satoer,

Als het goed is kan je de lipo cut off ook op custom zetten en dan kan je iedere willekeurige waarde aannemen. 9V bij piek is wellicht te hoog, ik vlieg al maanden met 8,7V cut off bij 3S.
Dat de lipo iets lager wordt dan 3V bij een piek is niet erg, langdurig wel.

En bij versie 1.07b kan je trouwens ook de auto lipo low voltage cut-off instellen, kijkt 'ie zelf naar het aantal lipo's en stelt alles in...
Ik heb dat van het weekend getest op een CC60 en dat werkt prachtig.....

Menno

Back