Phoenix & FP heli's

• Topicstarter Topicstarter wildcat
  • Startdatum Startdatum
W

wildcat

Guest
Ben zeer recent gestart met de Phoenix simulator.

Ben er erg blij mee en het leren heli vliegen is gestart.

Echter vroeg ik me af of er ook FP heli's zijn die overeen komen met de HoneyBee V2 (de helie waar ik in het echt mee gaat vliegen), tot op heden zie ik enkel en alleen CP en coaxiale heli's en de enkele FP heli die er in zit is een micro.

Zijn er FP heli's voor de Phoenix sim? Of gedraagt een CP heli zich als een FP heli door wat instellingen te tweaken hier en daar?

Mvg,

Wild Cat

euh... een FP heli is goed om de eerste bewegingen te leren kennen.
Deze stijgt door het sneller draaien van de rotorbladen. De hoek van de blades blijft daarbij steeds gelijk.
bij een CP heli stijgt (tot ong +12graden) of daalt (tot ong -12gr) de heli door het wijzigen van de HOEK vd blades, Door het wijzigen vd hoek kan een CP dus ook op de kop vliegen (neg pitch (-x graden). we mogen daarbij stellen dat de Headspeed (aantal toeren /minuut) daarbij gelijk blijft. hoe groter de hoek wordt, hoe sneller ie stijgt of daalt.

Waarom zou je willen simmen met een FP heli?
eens je goed het gevoel hebt in je VINGERS, niet in je hoofd dus, zal je zeker en vast met een CP kunnen vliegen.
meestal raden ze dan een 500 of 600 size heli aan (groter, stabieler maar duurder) maar daz e ander topic.
Je kan perfect leren vliegen met een CP heli door het aantal graden te beperken. Want eerste reactie bij stuurfout is meestal gas (en dus ook pitch) volledig naar beneden met gevolg e vette crash.. (ik spreek uit ondervinding ;-) )

om ee antwoord te geven op je vraag: ja je kan e model volledig verkrachten door de positieve pitch op ongeveer +7à8 gr VAST te zetten en geen negatieve pitch in te stellen. dan zal je CP heli FP geworden zijn..

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tekst en uitleg. we gaan de nodige modelen tweaken in Phoenix.

Heb een HoneyBee FP V2 gepaard met de phoenix sim gekocht. Aangezien ik nog niet kan vliegen (ongunstig weer) en m'n trainings gear ontbreekt nog. Ondertussen probeer ik in de Phoenix sim een FP heli te vliegen die er het meeste op lijkt en het dichts bij de vlieg eigen schappen van mij heli zullen komen.

De meeste kleine en lichte CP heli's zo als de Belt of de Trex250, daar kan ik al redelijk mee uit te voet maar, maar ze zijn toch anders dan een FP dus van daar de nodige tweaks om er een FP van te maken.

ok...
maar later ga je toch niet met een FP blijven vliegen???
alle grotere helis zelfs 450 zijn CP...
bon, veel succes ermee
en keep em flying!!!

Doel is uiteindelijk over te gaan naar een CP heli.
Maar wil eerste met een FP beginnen die zijn iets meer crash bestendigd dan een CP (als ik het forum mag geloven ;)).

Back