Phoenix RC en 6CH zender

Hallo allemaal,

ik heb gisteren mijn phoenix simulatie programma gekregen. Maar ik krijg de zender niet goed ingesteld. Ik heb al even op het forum gezocht, maar een duidelijk antwoord/instellingen zijn niet te vinden. Weet iemand hoe ik de zender moet calibreren om het goed te laten functioneren?
Alvast bedankt.

Groet Dennis

Het makkelijkste is een nieuw menu aanmaken in je zender, Phoenix ofzo.
In het Swashmenu een 1 servo swash opstelling kiezen (geen CCPM mix gebruiken).
Dan Systemmenu links boven en dan setup new transmitter.
Als het goed is moet het dan wel lukken.

M.vr.gr.
Eric

Hangt ervan af welke zender je hebt.
Bij de meeste moderne zenders heb je de mogelijkheid om meerdere modellen aan te maken.
Op de Phoenix site staat een lijstje met zenders die compatible zijn.
Als het een zender is met een vaste heli instelling, zoals je wel eens vind bij de RTF heli setjes (walkera, Esky) dan moet je namelijk een iets ingewikkelder proces doorlopen om de zender juist te calibreren in PhoenixRC.
Je moet dan de mix er als het ware uit filteren met Phoenix, die functie zit er namelijk wel in.

Laatst bewerkt:
hoe kan ik deze dan kalibreren? voldoet alleen een calibratie in Phoenix of moet ik op de zender ook nog één en ander aanpassen?...

Ik ken de zender van de E-sky niet eerlijk gezegd.
Maar meestal kan je weinig aanpassen in zo'n zender, die zijn volledig geprogrammeerd op het bijgeleverde model.
Je zal in PhoenixRC met die instel wizard goed moeten kijken of je kanalen netjes onafhankelijk werken en of je ze moet reversen of niet.
Als dat zo is dan zou het moeten werken.

ik heb dit probleempje voorgelegd bij Phoenix-rc.... Het programma zou wel kunnen werken met een Esky 6 ch zender. De oplossing zou kunnen zijn om de ccpm uit te schakelen in de zender... Dit doe je door de dipswitches om te zetten onder in je batterijen. Als het goed is zitten er 2 schakelaartjes naast elkaar. No 1 en No 2. Door deze om te zetten zou het moeten kunnen werken. Dit stond om schreven in een linkje die Phoenix-rc me mailde....

Mhh,
Moet je wel iedere keer als je gaat vliegen even goed checken dat alles weer goed staat.
Misschien is het ook een optie om een heel goedkoop of oude zender te kopen om mee te simmen.
Je hebt namelijk niet veel meer nodig dan twee sticks en een paar schakelaars.
Ik heb vorig jaar in Neurenberg ook nog een speciale phoenixRC controller in m'n handen gehad, maar weet niet of ze deze in NL verkopen en wat deze kost.

Back