Phoenix Sim bedienen met MC 20

Na enkele jaren onderbreking heb ik de modelbouw terug opgenomen. Om mijzelf van de kosten en het werk welke uit crashes voortvloeien te besparen heb ik naast een nieuw elektromodel besloten ook te oefenen met de Phoenix simulator. Ik wil deze natuurlijk bedienen met mijn oude Graupner MC 20 zender (welke is uitgerust met de leerling/leraar module 3290.2) welke ik nog altijd in mijn bezit heb en terug wens te gebruiken. Volgens sommigen kan ik deze rechtsreeks aansluiten op de bijgeleverde Phoenix-sim USB kabel (doch dit blijkt niet te werken), volgens anderen moet ik dan weer een extra connectie gebruiken tussen de Phoenix USB kabel en mijn MC 20 (maar welke dan?). Iemand die mij kan helpen met deze verbinding en wat ik mij hiervoor dien aan te schaffen?

Henk,
het ziet er idd. uit als een 3.5 minijack. De USB kabel welke bij de PhoenixRC is bijgeleverd heeft ook zo een stekker en deze passen perfect in elkaar maar er wordt kennelijk geen signaal doorgegeven.

0r7j3xx.jpg

Ik heb hetzelfde probleem met mijn MC16/20 zender.
Zelfde module 3290.2.
Heb je al een oplossing gevonden?

Ik heb een leraar module in mijn MC16/20 en de leerling module in een oudere MC16 (zonder model-memory).
De Phoenix 3.5mm plug aansluiten op de MC16 met leerling module, en vliegen maar.

Beetje laat , maar ja.
Als het inderdaad nog steeds niet lukt , kan je contact opnemen met Phoenix via website , zij gaan serieus om met de gestelde vragen.
Toch software misschien ?
Proberen maar , en succes

Henk

Even het probleem in de winkel voorgelegd waar men mij de module verkocht had want zij garandeerden mij dat dit zou werken. Probleem is ondertussen opgelost :-D: Je hebt niet de leerling/leraar module 3290.2 nodig maar de leerling module 3290.3 zoals ook hierboven reeds vermeld (kostprijs trouwens slechts 1/3). Alles werkt perfect dan.

P.s. Ik heb Phoenix zelf gecontacteerd en zij hadden het idd over die DSC interface maar navraag via een andere winkel leerde mij dat voor de MC20 geen DSC module leverbaar is.

Back