Phoenix sim

• Topicstarter Topicstarter mobius
  • Startdatum Startdatum
echter, wanneer ik de heli (bv belt cp) omhoog doe, blijft hij niet op dezelfde plek hooveren. hij trekt altijd naar links.
zit dat ergens nog in mijn afstelling/calibratie, of is dat net de uitdaging van de sim (dus is gwn zo)
Je kunt dit corrigeren met de sub-trim op je zender want het "weglopen" verschilt per model. 8O Hoewel dat echt minimaal zou moeten zijn. Anders de calibratie-prcedure nog een keer opnieuw uitvoeren en controleren of het midden ook echt het midden is. ;) Al het andere is realisme en maakt onderdeel uit van echt leren vliegen. :D

E-sky en Phoenix

Hallo, heeft iemand ervaring met de Esky simulator in combinatie met de phoenix sim. Hij ziet hem namelijk niet staan en je schijnt een adaptertje nodig te hebben maar is dat wel zo. Iemand ervaring hiermee

gr,
Frans

Ik ben er inmiddels achter dat de software niet werkt zonder een verloopkabeltje. Heeft iemand een adresje in NL voor mij?

dankbaar

@ Fkestuntelaar: De dongel die je nodig hebt om je (illegale) Phoenix software te kunnen gebruiken kun je helaas niet los kopen :mrgreen:. Dus nee, je Esky usb stekkertje gaat niet werken... Dit is een onderdeel van de beveiliging van Phoenix sim en daar hebben ze goed over nagedacht! Maareh voor rond de €100 heb je al een stekkertje hoor, krijg je er meteen gratis sim software bij :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
Nog sterker, de software kun je gewoon legaal downloaden, je hebt er alleen niks aan zonder de dongel.

Nog sterker, de software kun je gewoon legaal downloaden, je hebt er alleen niks aan zonder de dongel.

ja idd... dat bedoelde ik ook. Jij zegt het gelukkig wat simpeler en in minder woorden, thanks! :mrgreen:

En als er iets is wat zijn geld waard is, dan is het wel deze simulator...
Ze geven de updates gratis weg, kan je zo downloaden.
Dat is bij andere simulators wel anders.
Dus moeten ze het louter hebben van de mensen die de sim daadwerkelijk aanschaffen.
Verpest het niet voor de rest van je hobby vrienden en koop de software gewoon!

Dit draadje maar eens een flinke schop omhoog geven.

De support afdeling van Phoenix zit ook erg netjes in elkaar. Mijn kabel was defect waarop ik een mailtje naar Phoenix heb gestuurd. Defecte kabel opgestuurd naar de UK en voor 15 pond (en 10 pond verzenden) had ik in een weekje een nieuwe in huis. Keurig geregeld, snel antwoord op de mail, zeer snelle verzending via Fedex.

Niks dan lof voor hun manier van omgaan met klanten, klantenbinding en de manier waarop ze het product in de markt zetten.

Zag dat de Funjet nu ook in de modellenbibliotheek van Phoenix staat.
Vind het altijd wel leuk om met bekende kistjes te vliegen. :D

Hallo,

Die Funjet in Phoenix vliegt heel leuk vind ik, als die een beetje op een "echte" lijkt denk ik erover om er een te kopen. Iemand die kan zeggen of ie een beetje lijkt qua vliegeigenschappen?

Groeten,
Jan

Die Funjet in Phoenix vliegt heel leuk vind ik, als die een beetje op een "echte" lijkt denk ik erover om er een te kopen. Iemand die kan zeggen of ie een beetje lijkt qua vliegeigenschappen?
Ja, een echte FunJet vliegt redelijk gelijk. Het hangt natuurlijk heel erg van je setup af. Zoals deze vliegt kun je uit gaan van een 2200kV motor op een 3S LiPo met een 6x4" propellor. Als je het gevoel van een 2700kV motor wilt, verander dan bij de instellingen de Thrust weight ratio naar 2.2.

Ok bedankt! Op 2.2 Twr doet hij zijn naam echt eer aan, ik zal de naam voortaan ook goed spellen, met hoofdletter J. Staat in Phoenix ook met kleine j.

Dit wordt zeker mijn volgende kist, ik zal eens wat FunJet draadjes op het forum doornemen.

Groeten,
Jan

Zker een leuk kissie, lekker mee spelen. Kan ook langzaam vliegen en is dus simpel binnen te halen. Hard en haaks de bocht om kan ook :yes:

Ga alleen niet met +/- 200 km/uur een buikschuiver maken over het veld... :rolleyes:

(vergat even dat de EZ* de prop op de rug had en de funjet niet)

Heb de phoenx sim ook en moet zeggen dat die me heel goed bevalt ...
Heb al vele euro's bespaard denk ik ;)

Enige jammere vind ik dat er niet zo veel online te doen is blijkbaar of zie ik dat verkeerd ?
Niks leuker dan paar andere vliegers in de lucht om mee te spelen :D

Ik krijg die Funjet in Phoenix niet geland zonder "crash", terwijl ik hem volgens mij toch netjes neerzet. Hoe gaat dat bij jullie?

@yanlar: Je kunt toch ook online vliegen? De paar keer dat ik gekeken heb waren er genoeg andere spelers, wel veel heli's.

Ken dat Klaassie ... je moet hem al op z'n rug gooien in phoenix om zonder crash te landen :D

Kan inderdaad wel online komen, maar dan zie ik max 10 man in verschillende servers en 8 van de 10 heli-servers ... wou eens combatten met e corsair, maar is er nog niet van gekomen :(

Kan iemand me helpen bij het afstellen van Phoenix voor heli-gebruik?

Ik gebruik een Futaba T7C.

Het eerste wat blijkbaar verkeerd stond - en dat is bij elk model blijkbaar - is de governer die overal standaard aanstaat. Dat vliegt voor geen meter...

Nu zit ik met een ander probleem.
Bij idle-up stijgt de heli enkel, stick dicht of open maakt niks uit. M.a.w. ik krijg maar geen negatieve pitch desondanks dat de pitch wel correct staat ingesteld.
Heeft iemand een idee hoe dit komt?

Zijn er standaard zaken die je moet veranderen voor een heli om deftig te kunnen vliegen?

Back