Phoenix v4 probleem

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Richard86, 10 jun 2013.

  1. Richard86

    Richard86

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    duiven
    Goeiendag..

    Mijn controller werkt niet op phoenix v4

    (Esky hobby transmitter )

    Weet iemand een manier om het toch erop werkent te krijgen?
    Ik heb er een usb kabel bij gekregen maar die kan niet op mijn controller helaas ,
    En im had laatst wel een andere mee genomen die wel op de minne past maar die verbind hem blijkbaar niet met de spel:mad:

    Ik weet dat het wel mogelijk is namelijk :eek:

    Alvast bedankt :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  2. Sirolf

    Sirolf

    Lid geworden:
    14 mei 2009
    Berichten:
    613
    Locatie:
    Baarlo Lb
    Heb je er wel de originele dongle bij?
     
  3. Richard86

    Richard86

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    duiven
    Het is een originele uit de winkel :)

    Met usb kabel met kastje ertussen maar de einde heeft zn 3,5mm pin maar die ken niet op mijn controller.. of moet ik weer een apart verloop stekkertje halen? Want was afgelopen weekend in een e-sky winkel die kerel had een andere kabel die ik ook eebij heb gekocht.

    Maar in het spel vind hij de controller gewoon niet , krijg een melding dat ik de usb moet aansluiten wat dus is aangesloten..

    Gr
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  4. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    ik meen mij te herineren dat ik dit ook heb gehad , en dat ik een of andere driver moest instaleren.

    even googlen
     
  5. Lama

    Lama

    Lid geworden:
    5 nov 2010
    Berichten:
    4.554
    Locatie:
    venlo
    Bought this sim and found it incredibly good. Found that PhoenixRC was the better sim of the two (PhoenoxRC and realflight). USB dongle worked well.
    There seems to be a little confusion out there on how to install, update and operate PhoenixRC so I'll try to help out. My PC runs Windows 7.
    To install: Explore the supplied disc and click the "PhoenixRC3.0P" file. After that, click the "phoenixrc.setup.exe" file (right mouse click and "run as administrator" just to be sure) to start the install. Select language and let the program do its thing.
    If you have any errors come up, ensure that you have the recommended DirectX version. This can be downloaded from Microsoft.
    Once installed, plug in the supplied USB dongle, connect your Radio/TX and start PhoenixRC.
    It will ask you to set up your controller. Follow the prompts.
    To get it working, you will need to click the "system" tab on the PhoenixRC main screen and then click "your transmitter". When the box comes up, you will see your transmitter details under "pilot 1". Click "enable" under Pilot 2, select the same transmitter selected under Pilot 1 and then ***this is important*** click "disable" under Pilot 2.
    PhoenixRC will now work. I'll write down how to update next.
     
  6. Richard86

    Richard86

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    duiven
    Die dongel geldt tevens als lisencie (ofzoiets) ik moet een apart verloop stukje op de originele dongel plaatsen wat ik zojuist besteld heb..

    Ik had een andere dongel eerst gekocht maar die werkt niet omdat het geen lisencie heeft! Morgen krijg ik de verloop kabel binnen en als... het goed is moet alles werken morgen:eek: en zoniet.. kom ik hier wel ff vragen weer :)

    Een fijne middag/avond verder ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  7. Sirolf

    Sirolf

    Lid geworden:
    14 mei 2009
    Berichten:
    613
    Locatie:
    Baarlo Lb
    Welk soort stekkeraansluiting heb je dan op je zender?
     
  8. Richard86

    Richard86

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    duiven
    [​IMG]

    Deze:

    Ik was in delden das speciaal voor e-sky en die had de controller ook op phoenix zelfde wat ik dus ook heb..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  9. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Als het werkt moet je waarschijnlijk op de zender zelf nog de ccpm mixing uitschakelen. Hier laat iemand zien hoe dat gaat met een ouder model maar het principe met die dipswitches is het zelfde op de 2.4Ghz met 4 batterijen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Richard86

    Richard86

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    duiven
    Wat een ramp om die spel goed te laten werken met mijn controller :D die kalibreren gaat echter niet super , mijn trottle zit aan de rechter kant..en naar links en rechts is hoger en lager :) alle schakelaars op een bepaald stand geprobeerd meerdere malen gekalibreerrd enz.. morgen nog maar eens proberen

    Gr en fijne avond verder! ! :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  11. Richard86

    Richard86

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    duiven
    Ik blijf het maar contine proberen ik krijg het gewoon niet voor elkaar..

    Alles wel geprobeerd zonder resultaat!!

    Is het makkelijker om ander transmitter te halen? Dx5i ofzo? Kan ik gelijk ook gebruiken voor mn heli ;belt cp v2;?

    Word er nogal moe van om het maar te proberen; google/youtube/testen enz alles loopt uit op niks:(
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  12. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    Richard je kan de kanalen zelf toewijzen in Phoenix kalibreren zegt niks als de kanalen niet goed zijn toegewezen. Dit kan je doen in system-your controls- edit profile

    Hier kan je ook throttle curves, pitch curves etc instellen.
     
  13. Richard86

    Richard86

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.318
    Locatie:
    duiven
    Ik heb vanmiddag fftjes makkelijk gedaan:eek:

    Ben naar delden geweest en heb gewoon een goede losse zender+controller gehaald:D DX6i klaar :thumbup:

    De controller werkt super nu op de phoenix , ik ga morgen de zender in de heli plaatsen alvast ,want heb eerder het vermoeden dat die esky controller zelf het probleem is.. ook met vliegen hoop ik dan..

    Maar ik ga nu pitte heb net 4 uur zitten spelen op phoenix ben nu moe ltrs all
     
  14. Frocky

    Frocky

    Lid geworden:
    5 mei 2013
    Berichten:
    590
    Locatie:
    Herzele Oost Vlaanderen
    De zender in de heli plaatsen????
     

Deel Deze Pagina