Phoenix

Hallo,

Is het verstandig bij het simmen om te beginnen bij 700 size en zo steeds een size lager te gaan voor het leren vliegen of moet ik meteen met een 450/500 size gaan oefenen omdat dat de size is die ik wil kopen.

Hoeveel wind en gusts stel je in voor een realistische Nederlandse redelijk windstille dag?

Hebben jullie verder nog tips om het vliegen goed te leren met Phoenix qua instellingen?

Alvast bedankt,

Grtz Serge

Laatst bewerkt door een moderator:
maakt niet heel veel uit welke heli je pakt..
het belangrijkste is dat je eerst leert te hooveren. met de tail naar je toe.. zodra je dat kan kan je ook wel landen en steigen.. daarna hooveren side in.. dus tail links en rechts.. daarna nose in. dus tail van je af.. als je die 4 punten echt goed beheerst. dan kan je leuk gaan vliegen.. en als de correcties automatich gaan.. kan je het in principe met elke heli.

wind maakt ook nog niet echt uit trouwens.. gaat er om dat je automatich de goede kant op reageerd.. later kan je er wel wind bij zetten..

Ja dat hooveren lukt met de nano en mcpx maar het vliegen op zich niet echt. Stall turns en monentum turns o.a. daarbij vlieg ik met achtjes vliegen in de linksom bochten achteruit. Had gelezen dat hoe groter je size hoe makkelijker het vliegen dus ik dacht gewoon eerst 700 en dan zo terug naar 250 bijv voor een steady learningcurve.. met wind ook, het niet zo realistisch mogelijk zijn!

Volgens mij niet Sjoerd maar voor Futaba bijv heb je een adaptertje nodig

Met een 700 beginnen is het makkelijkste op de sim vind ik.
Die "kleine" 450's of 300's of kleiner zijn nogal schichtig. Beter eerst met de 700 leren hooveren en dan overstappen naar een 450.

Nu ja, je kan met alle modellen oefenen, crashen kost toch niks. ;-)

Wind zou ik pas actief zetten eens je een heli zonder wind kan hooveren en vliegen. Je leert volgens mij beter eerst de heli onder controle houden en dan pas rekening houden met wind.
Ik probeer dan steeds meer wind en "gusts" uit.
't is een sim, speel met de verschillende mogelijkheden!

Voor mij werkt het zo het beste. Al blijf ik de sim "saai" vinden. Maar wel goedkoop (gratis) crashen. :thumbsup:

Het is wel handig een paar vlieglessen te nemen voordat je op de sim gaat oefenen. Je instructeur kan je laten zien hoe je bepaalde zaken aanpakt. Daarmee voorkom je dat je verkeerd gedrag aanleert wat later erg lastig is af te leren.

Succes met helivliegen!

Moet je de physics op 100% zetten voor een zo realistisch mogelijke heli?

Back