PhoenixRC analoge throttle bij Collective Pitch

Hallo,

Voorlopig oefen ik in een simulator om wellicht ooit eens iets van een helikopter of een vliegtuig aan te schaffen, dit gaat me best goed af. Ik heb de E-Sky 0406A 6-kanaals aan PhoenixRC gekoppeld. Effectief heb ik hiermee 5 kanalen, waarbij 1 kanaal een draaiknop is die ik gebruik voor idle up.

Nu wil ik de throttle los hebben op deze draaiknop in plaats van idle up, zodat ik de linkerstick puur voor de pitch kan gebruiken, net als bij een echte helikopter. Alleen is het bij Phoenix zo dat het of 0 RPM is, of meteen de volledige RPM. "Hoort" dit gedrag zo bij een Collective Pitch? Is het niet mogelijk om het toerental hiervan analoog te regelen? Bij de fixed pitch heli's kan ik namelijk wèl deze knop als throttle gebruiken.

Weet iemand hoe dit kan of moet?

Ik had dit ook in het simulator-topic gevraagd, maar daar zitten niet echt helikoptermensen volgens mij.

Mijn vraag is dus een beetje zo: Hoort het zo dat bij een Collective Pitch heli je de throttle alleen aan of uit kan hebben, en niet qua RPM kan reguleren? Ik wilde op de simulator de throttle volledig op een eigen kanaal en de pitch ook volledig los, zodat ik er veel vrijer mee kan omgaan, net als een echte heli.

Effectief gebruik je maar 1 toerntal en de governor houdt dan DAT toerental vast.
Het gewenste toerental kun je in de modelproperties aanpassen.

In het echt gebruik ik ook alleen Idle-up-2 op 2100 toeren (700 size heli).
je wilt ook dat het toerental gelijk blijft om evenredigheid in jouw moves te houden.
Sommigen gebruiken wel een lager toerental voor bepaalde moves in het echt. ik vraag me af of je dit in de SIM wel merkt. Ik heb het nooit geprobeerd.

Ik heb het al gevonden. Als je de governor-mode uitzet bij Phoenix, heb je volledige analoge controle over de throttle en kan je deze op een los kanaal zetten, zodat je pitch en throttle compleet los van elkaar hebt.

Back