pianosnaar

• Topicstarter Topicstarter koenv.w.
  • Startdatum Startdatum
K

koenv.w.

Guest
hoe duur zijn pianosnaren ongeveer:confused:

en welke moet ik hebben als ik een o,8 mm dikte wil ik heb het over de toon hoogte
in noten
nee ik wil geen muziek er me gann maken

ik wil het gebruiken voor het landings gestel

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij de meeste modelbouw zaken kan je verenstaal krijgen in diktes van 0.5, 0,8, 1 mm en dikker, kosten zijn voor de dunnere maten denk ik minder als een euro per meter.

Als je Hobby-in vandaag nog mailt, heb je het morgen in huis....

Groet
Winfried

... Als je Hobby-in vandaag nog mailt, heb je het morgen in huis....

Als je volgens je profiel in Drunen woont is dat 2km van Waalwijk ;-) dus als je ongelukkig woont uurtje lopen, 20 minuten fietsen of 10 minuten met de auto ...

Bij Hobby Inn kopen of een andere modelbouwzaak kopen is inderdaad het beste. Het staat meestal in bakken met vakken waarbij staat welke dikte het heeft. Prijs zal inderdaad rond de euro per meter zijn. Je kunt eventueel ook bij Conrad een assortimentje kopen, dan zit er van 0,5 tot 3 mm van elke gangbare dikte één of twee exemplaren in. Kost ook niet veel.

Ik heb nog nooit geprobeerd pianodraad bij een muziekzaak te kopen, maar misschien gaat dat prima. Ik heb alleen geen idee welke toonhoogte je dan moet vragen. Als het goed is moet je de dikte met een schuifmaat kunnen meten. Ik vrees overigens wel dat je de snaren bij een pianozaak opgerold zult krijgen, terwijl je bij een modelbouwzaak rechte stukken koopt.

Als je iemand kent die electrisch gitaar speelt kun je ook nog kijken of je oude gitaarsnaren kunt vinden die ongeveer de door jou benodigde dikte hebben. De lagere (dikkere) gitaarsnaren zijn vaak omwonden. De winding moet je er dan van af trekken. Het gaat je dan om de kern. Of er snaren zijn waar 0,8mm als kern wordt gebruikt weet ik niet. Ik speel wel gitaar, maar ik gebruik vrij dunne snaren.

Back