Pibros aandrijving ---> Welke Typhoon?

• Topicstarter Topicstarter xanderdude
  • Startdatum Startdatum
X

xanderdude

Guest
Hallo,

Ik wou mijn pibros af gaan maken en ik wou er een Typhoon motor serie opzetten.
Zelf ben ik al getipped voor de 6/15 met 5.5x5.5 prop.
Wat zeggen jullie hier over?

Groeten Xander!

Mooi je woont ver genoeg bij mij vandaan, dan is het veilig voor mij!!!!!!!!!!!!!!

Mijn advies niet doen, die depron kan waarschijnlijk de snelheid en extra kracht van die motor niet goed aan. Iemand in Weert heeft al ervaringen met een brushless Pibros.

Oh ik vlieg al een tijdje met succes een brushless pibros, wel extra versterkt met koolstof! en dat gaat goed.
Een brushless pibros van alleen depron gaat uiteraard fout, dat is niet zo sterk, maar als je hem genoeg versterkt zou het moeten lukken. Over de typhoon motoren weet ik helaas niet zo veel dus kan ik niks zeggen.

naja de nodig versterking komt er in maar nu :
welke typhoon 6 ?

6/15 als je voorkeur hebt voor hoge topsnelheid. 6/20 als je het leuker vind dat de kist lekker blijft doortrekken en goed versneld.

snelheid trekt mij :) alleen de vlucht tijden zijn dan natuurlijk minder.
maarja dat boeid niet zo :)
6/15
:P
ik zal hem morgen bestellen
ook wat koolstof ;) voor de versteveging

ps Wat voor prop ? gewoon 5.5 x 5.5? en wat voor lipo's?

Je kan ook als je voor snelheid gaat die 6/13 nemen draait met een 4,75x4,75 tussen de 18000 en 20000 toeren bij 15 ampere op 3s1p kokam 2000. de snelheid is met mijn Keith rider racer behoorlijk.

het hoefd geen racer te worden :) ik zie nog wel even voor welke motor ik ga in ieder geval 15/20
props? lipo's ?

Mijn voorkeur gaat nu juist weer naar prettig vel trekkracht.

Geen testgegevens van 6/15. Prop hangt af wat je regelaar aankan. tsunami 10 kan alleen met goede koeling echt 10A (nieuwe versie mischien beter). Met 6/15 kan je echter tot 15A gaan, maar wel met geschikte regelaar.

3s lipo wat de stroom continu goed aankan, want je zal waarschijnlijk alleen volgas vliegen.
1800 polyquest gaat prima bij 15A (of meer).
kokam 1500 moet je onder 10A wil blijven.
kokam 2000 is beetje duur, maar kan heel veel stroom leveren.

Let bij verstevigen op dat je naast koolstof ook depron moet intapen. Door verschil in stijfheid heb je kans dat het depron uitscheurt waar het koolstof zit.
Mischien laagje 25 grams mat over de hele kist.

Ik wil eigenlijk ook gaan beginnen met een pibros, en dan een elektro variant.

Mensen bij mij op de club lijkt een speed 400 veels te zwaar voor zo'n model. Speed 280 leek hun beter. Ik weet niet hoe het dan met het vermogen zit.
Nou zat ik te denken dat er miscchien ook wel een lichte brushless met lipo's op kan zetten. Hier heb absoluut geen ervaringen mee. Wat zou een goede combinatie zijn. Kwa vermogen/kosten
Heeft iemand hier ervaringen mee?

Speed 400 vliegt leuk op de pibros, speed 280 is niks, gaat veel te langzaam.

Er staat een filmpje van de spd400 versie op m'n zeer verouderde site: Pibros 400

^^ ik heb nu de pibros met een warp4.4 van aircraftworld gaat als de brandweer en vliegt gewoon goed niks gebroken!

ik weet niet wat je daarmee bedoelt.

@joost

Dus 7 cellen 500 zijn niet te zwaar voor de pibros?

Anders moet ik denk ik overgaan op lipo's...

Wat is 'te' zwaar? Het vliegt goed. Maar met LiPo's vliegt het beter/leuker...
kwestie van smaak.. want met een 'zwaarder' model duik je harder aan.

ik snap het,
het is te zwaar als je er niet meer langzaam mee kan vliegen(het klinkt gek, maar zal toch moeten gebeuren :wink: )

Welke lipo's zouden het beste zijn?

Ik vlieg nu ook al een tijdje met een pibros altijd met een sp400.
Wel met lipo's nl. 1200 etec's 7,4v (2s1p).
Mijn vorige is zaterdag gecrashd en ik heb maandag een nieuwe gemaakt
DSC00008.jpg

Deze weegt in totaal 273 gram.
Mijn vorige woog na enkele reparaties en een hoop vliegtijd 300 gram.
Dit is nu mijn 4e en ik heb er ook al 2 voor een clubgenoot ggemaakt dus 6 in totaal :roll:
http://www.armc.nl/Album/Nando/sp_400_pibros/

Ik zit er over te denken om op enig moment er ook een te maken met een brushless motortje en mij lijkt de warp 4 ook een heel mooi motortje maar hoeveel turns weet ik nog niet.

Nando

dan weet ik nu zeker dat ik eerst ook begin met speed 400.

Wil eigenlijk over twee maanden in dortmund daar onderdelen voor gaan halen. Hieronder het schematje van hun cellen. (is trouwens wel van een oude site)
10.gif

Welke combo kan ik hier het beste voor pakken?

Regelaar slim26?
speed 400 6V of 7,2V?

EDIT: Ik zie dat de plaatjes niet zo duidelijk zijn de directe link ishttp://www.batt-mann.de/10.gif
EDIT2: hmm, het schema is weer niet duidelijk :oops: http://www.batt-mann.de

nando zei:
Ik vlieg nu ook al een tijdje met een pibros altijd met een sp400.
Wel met lipo's nl. 1200 etec's 7,4v (2s1p).
Mijn vorige is zaterdag gecrashd en ik heb maandag een nieuwe gemaakt
DSC00008.jpg

Deze weegt in totaal 273 gram.
Mijn vorige woog na enkele reparaties en een hoop vliegtijd 300 gram.
Dit is nu mijn 4e en ik heb er ook al 2 voor een clubgenoot ggemaakt dus 6 in totaal :roll:

Ik zit er over te denken om op enig moment er ook een te maken met een brushless motortje en mij lijkt de warp 4 ook een heel mooi motortje maar hoeveel turns weet ik nog niet.

Nando

4 turns met pq 3s 1800 gaat behoorlijk snel :)
zijn trouwens erg sterk had hem in de grond geboord en niks aan de hand ^^ ok me accu vloog er uit :")

Nou me pibros is ook weer foetsie ~.~ De prop raakt iets waardoor alles los kwam. Alleen hs 81 kwijt :( ok is maar 15 euro.
Verder deed hij het heel goed zonder carbon maar er moest een einde aankomen.
Nu gaat de electro in een Speedster 400 pylon.

Cya Xander.

Back