pibros edf??

• Topicstarter Topicstarter kawavinni
  • Startdatum Startdatum
K

kawavinni

Guest
Ik wil graag een edf pibos (zie http://www.rc-soar.com/pibros/pibros_8_electro.htm ) maken. Ik heb alleen geen id welke edf unit ik zou moeten gebruiken.
Het enige wat ik zeker weet dat ik wil gebruiken zijn de lipo's die ik ook voor mijn swift 2 gebruik nl: http://www.rctechnics.eu/lipo-111v-1000mah-p-488.html
Dit om de kosten een beetje te drukken.

Ik heb al een 80cm wingspan pibros liggen, dus als ik die kan gebruiken zou mooi zijn maar een grotere/kleinere is zo gemaakt. Het moet een snel vleugeltje worden, dus er mag wat mij betreft ruim voldoende motorvermogen op.

Wie heeft er suggestie's voor de motor/regelaar/wingspan? Ik ga de spullen kopen bij www.rctechnics.eu dus graag spullen die ik daar kan kopen. Het liefst een brushless setup zodat ik makkelijk de motor/regelaar uit kan wisselen met andere projecten.

Alvast bedankt, Vincent

en mocht deze idd te klein zijn voor de lipo's die ik al heb, welke setup (goedkoop) kan ik nemen om deze alsnog vliegend te krijgen?

Niek, dit is jou terrein, jij hebt al eens ooit een pibros voorzien van een edf.

Sterker nog, die ene op de rcsoar pagina was mijn pibros :D
2000, ik wor oud!

Dit was een 50 mm fan met een sp300 op 7 cellen 500AR ca 350 gr (afh vd hoeveelheid reparaties) :wink:

Tegenwoordig met bijv een Brushless 50 tot 60 mm fan en een 3s800 packje
zou er meer stoom uit te halen zijn :lol:

Hmm 30 sept toch Theo?

gaat ie wel hard!

maar goed, 1 van de bovenste twee dus of een betere suggestie misschien? (twin edf?)

moet je achterop zo'n edf nog iets van een uitstroombuis ofzo maken of kun je ze gelijk zo monteren?

Ik zou die brushless 40 eur fan nemen.
yep, 90%van de orginele uitstroom opening.

Pibros iets dunner maken (driehoeken weglaten) helpt ook voor de snelheid.
Evt koolstofdrasstokje in freubelen voor de steverigheid.

als ik een driehoekjes weg laat is dat dan 1 van de kleine driehoekjes??

okee, dan ga ik dat proberen. Kun jij toevallig nog iets nuttigs zeggen over die hyperflow edf, of dat iets voor mij is?

Hallo,

Lang geleden heb ik er ook eens een gemaakt.
De mijne vloog met een minifan van wemotec met speed 480 en 8 cellen 500 mah.
Dit was nog lang voor het lipo tijdperk.
De vliegeigenschappen waren wel goed.

Groeten Bastiaan

was dat ook de standaard 80cm versie?

minifan met brushless erin trekt btw zo 35A, dan zou ik ivm accugewicht beter de 1meter versie pakken die ik nu ook heb liggen, of zie ik dat verkeerd?

ik heb hem ipv edf maar nitro powered gemaakt.

Er zit een osmax 25 op, moet leuk worden!!
Ik zal van de week wel eens een fototje maken...

Back