pibros recht omhoog

Als je een pibros met een standaard sp400 recht omhoog wil laten klimmen, vanuit de hand, moet je waarschijnlijk een vertraging en een grotere prop gebruiken maar welke?

Iemand dit al eens geprobeerd?

Groet van Ben

Met 300 watt/kg maak je goede kans op vertikaal ongeacht prop.
Met 200 watt/kg moet je vertraging en prop perfect afgestemt zijn.

Bruut vermogen is eenvoudiger :twisted:

Met 10 cellen (1000 mAh penlights) en een jamara 480 pro kom je dus al een eind. 15A, dus 150 watt op minder dan 500g = > 300 watt/kg.

Met 2 van die motoren gaat mij 1200g twinjet net niet vertikaal door.
Een pibros van onder 450g moet dan een eind komen.

Met gunter prop:
Jamara 480 pro op 10 cellen. (zelf in gebruik)
Jamara 480 pro HS op 8 cellen. (volgens rekenen goed mogelijk)

Deze pibros gaat vertikaal met een vertraging:
http://www.pibros.de/pibr0301.htm
speed 400 4.8 volt is echter niet zo'n handige motor.
Beter de nieuwe jamara 480 PRO HS (8 euro) gebruiken. Die houd 15A wat beter uit. Goed voor 8 cellen, maar met vertraging kan 10 ook.
Prop zoeken voor 15A (of meer als je durft).

Harold, bedankt voor je reactie, een technisch verhaal :D maar duidelijk is dat een andere motor en meer cellen hier de oplossing lijkt.

Geval is echter dat wij vliegen met 7 cellen en sp400. Kunnen we hier ook wat mee doen zodat we geen nieuwe accu's en motors moeten aanschaffen. Ik ben wel in het bezit van een cobald 480 maar mijn maat niet :( , en we willen wat vossenjachtactie ontwikkelen.

Groet van Ben

Met 7 cellen ben je wel wat beperkt natuurlijk.

Ik kocht laatst bij http://www.hangar.nl/ multiplex vertragingen (1:2.3) inclusief "grote gunter" 7x6.5 prop. Was net is boven 20 euro voor twee vertragingen (komt dat even mooi uit :D )
Lijkt mij mooie uitbreiding op huidige sp400 6V. Voor vertikaal zal het net te weinig zijn.

misschien kan je het proberen met lipo's(kokam).
ik weet niet welk type maar daar weet ienmand anders misschien wel andwoord op.

groeten martijn schoorl

Back