pibros

  • Topicstarter Topicstarter dafoolio
  • Startdatum Startdatum
D

dafoolio

Guest
Ik wil jullie graag even deelgenoot maken van mijn jubelstemming. Mijn tweede pibros (de eerste is na 40 meter gecrashed) heeft gevlogen :) En goed ook. Het is voor mij het eerste vliegtuig wat ik bestuur, dus ik ben er mee aan het leren te vliegen. Misschien niet verstandig om daarvoor een pibros te nemen volgens sommigen, maar wel leuk.
Van de eerste had ik geleerd dat door stuurfouten het ding bijna altijd met de neus in de grond komt. Om schade te voorkomen heb ik een stukje hout er onder gelijmd in de lengte-richting. En dat heeft goed geholpen. Hij zou goed dienst doen als tent-haring, want hij vliegt meerdere centimeters de grond in. Maar geen schade, en weer lekker verder oefenen.

De accu ligt aan de lading, wie weet kan ik vanavond nog een keer "vliegen".
 
Kan iemand mischien wat duidelijker uitleggen waar het zwaartpunt moet liggen?

Het zwaarte punt ligt op 99 mm van de tip.

99mm van de voorlijst aan de tip? Achterlijst? Achterkant roeren? Zal vast heel duidelijk zijn, maar ik zie het even niet..

Alvast bedankt!
Bart
 
bart,
heb je het over de wibros?
zoja, ik zit zelf ook met dit probleem, maar ik vermoed dat het gewoon de neus bedoeld wordt.
 
Back
Top