Picco G1, welke clutchbell op monstertruck?

Ik heb hier een P21 G1 PRO RALLY,
HP (bhp): 2.7 hp
Bore: 16.26 mm
Stroke: 16.8 mm
Ports: 5
Displacement: 3.49 cc
Type: Off-Road
Exhaust: Rear
Carb: Slide
RPM: 43000

ben van plan deze op mijn 1/8 Carson Black Phantom te zetten.
2r55ker.jpg

Heeft iemand een iedee een hoeveel tands clutchbell ik hier het beste op kan zetten?

Als er standaard ook een .21 op de Black Phantom zit kun je gewoon beginnen met dezelfde clutchbell en gaan rijden. Zover ik weet is dit het geval.
Als je merkt dat hij wat power tekort komt neem je een iets kleinere clutchbell.

Nou kan ik me vergissen...... Maar volgens mij is de G-1 serie niet voorzien van een trekstarter en dus waarschijnlijk lastig te starten op deze auto.

Ook zou ik voor een monstertruck geen rally blok aanraden , het vermogen ligt meer in de hogere toeren als in de lagere toeren waar je het met deze auto nodig hebt.

Dit blok is meer voor Rallygame auto's (omgebouwde/aangepaste buggy's) die op een mix van asfalt/gravel rondrijden.

Als er standaard ook een .21 op de Black Phantom zit kun je gewoon beginnen met dezelfde clutchbell en gaan rijden. Zover ik weet is dit het geval.
Als je merkt dat hij wat power tekort komt neem je een iets kleinere clutchbell.

Er heeft inderdaad wel een .21 blokje op gezeten , alleen ik zelf heb deze wagen gekocht als een rollend chassis zonder blok. Het chassis weegt niet veel alleen die wielen zijn enorm. Ik zelf dacht aan een 16 tands maar weet niet of het wagentje dan nog wel lekker op zal trekken.

Nou kan ik me vergissen...... Maar volgens mij is de G-1 serie niet voorzien van een trekstarter en dus waarschijnlijk lastig te starten op deze auto.

Ook zou ik voor een monstertruck geen rally blok aanraden , het vermogen ligt meer in de hogere toeren als in de lagere toeren waar je het met deze auto nodig hebt.

Dit blok is meer voor Rallygame auto's (omgebouwde/aangepaste buggy's) die op een mix van asfalt/gravel rondrijden.

Klopt er zit geen trekstarter op, gelukkig heb ik door wat aanpassen het wel passend kunnen maken voor op een startbox. Maar wat u zegt dat deze motor messchien niet het beste geschikt is.. zou een

Picco P7R 7+2 poort
36.000 RPM
2,8 HP/PK

hier waarschijnlijk beter voor zijn met een 16 tand?

Laatst bewerkt:
Je zou eens kunnen kijken naar een Alpha A352, dat is een .23 motortje met veel koppel en een prima top..

Je zou eens kunnen kijken naar een Alpha A352, dat is een .23 motortje met veel koppel en een prima top..

Zeker een intresant motortje voor in de toekomst dus bedankt voor de tip, alleen nu heb ik even geen geld deze maand voor een nieuwe motor.

Het word zoiezo nu eerst de 7+2 poort P7 of de G1 want deze heb ik al hier liggen.

Dan is het maar een kwestie van uitproberen, je kan altijd een kleinere clutchbell gebruiken totdat je het juiste motortje hebt. Als je meer info wilt PM je me maar.

Back