PIccoboard samen met FX-18 zender: Stickproblemen

• Topicstarter Topicstarter Servowire
  • Startdatum Startdatum
S

Servowire

Guest
Ik kom iets raars tegen:

Mijn Heckrotor zit op de juiste stick, mijn gas zit op linker stick: op LINKS/RECHTS, en als ik de rechterstick naar boven en onder beweeg, dan gaat de rotor naar links/rechts.

Oftewel: Verkeerde channel zou je zeggen.

Echter; ik kan de servo's niet op de juiste uitgang pluggen, omdat die naar het piccoboard gaan (de regelkant)

Hoe zit dit?

hallo servowire
Kijk in de handleiding van de zender naar de volgorden van de kanalen en dan gewoon alle stekkers van het piccoboard lostrekken en op de juiste plaats terug zetten als dat niet helpt de volgorden in de ontvanger veranderen (als dat kan) kijk nogmaals in de handleiding van de zender of dat mogelijk is.
succes jan

het piccoboard bestaat gewoon uit een losse ontvanger en een mixerbord. Als je goed kijkt kan je het ook zien. Beiden zijn ook los te gebruiken :) Het mixerbord is niets anders dan 2 regelaren met een gyro en revomixer.

Dus zoals jan als schrijft, alle kabels los (1 mixerbord kabel laten zitten voor de voeding) en dan de servo's op de juiste kanalen. Als ik het zo zie moet je op kanaal 1 en 2 ( de bovenste 2) de servo's hebben waarbij de nick op kanaal 2 komt en de roll op kanaal 1. Hoe die 2 mixer kanalen dan moeten heb je snelgenoeg door ;)

Kanaal 3 is gas, kanaal 4 is tail. Ik heb een piccoboard met de ff9 en zo zit het bij mij. Aangezien Futaba nogal standaard is...

Er toch lijkt er iets niet te kloppen.

Je kan niet zoals iemand aangeeft 1 mixerboard stekker laten zitten, omdat het geheel in elkaar klikt.

Ben er de hele avond mee bezig geweest, en heb uiteindelijk mijn oude Skysport-4 zender gepakt.

Er zitten 4 kanalen op de zender; Links nick/roll, rechts gas en heck.

Echter, op het piccoboard kan ik alleen de 'gas' en de 'nick' kanaal op een servo aansluiten, die andere 2 zitten gebogen en kunnen alleen worden aangesloten op het mixerboard.

Kan het zijn dat dit een heel oud piccoboard is?

Servowire zei:
Er toch lijkt er iets niet te kloppen.

Echter, op het piccoboard kan ik alleen de 'gas' en de 'nick' kanaal op een servo aansluiten, die andere 2 zitten gebogen en kunnen alleen worden aangesloten op het mixerboard.
Hallo Servowire
Op het pico board zitten toch 4 stekkers twee voor de servo "nick" en "rol"
en die twee gebogen zoals je zegt naar het mixerboard
En waarom denk jij dat die twee alleen naar het mixerboard kunnen gaan ??
die kunnen toch ook op een anderen plaats (lees stekkers op de ontvanger)
naar het mixerboard gaan ??
probeer dat nu eens trek alle stekkers los op plaats ze op de ontvanger PCB net zolang terug totdat het goed werkt

jan

De aansluitingen naar het mixerboard gaan neit via kabeltjes, maar via directe verbinding welke tevens de boel bij elkaar houden.

Dan zal het geen gas en nick zijn maar roll en nick ! in dat geval zul je het probleem dus op je zender moeten oplossen. Waarschijnlijk heb je dan wel een heel oud picoboard. Een foto zou wel handig zijn.

Het kan ook zijn dat de op het picoboard andere kanalen gebruikt worden voor het gas en de staart en et dus niet via servo stekkers gaat. Dan kan het dus zijn dat het niet gaat werken......

je hebt een fx-18 daar bij is de zender stick modus in te stellen in het menu para. jij moet dus modus 2 heben als je rechter stick swash wil.
ook zul je waarschijnlijk de rol servo op kanaal twee heben zitten en de nick servo op kanaal 1.
even servo stekkertjes om wisselen.

hi servowire
zoals ik al zij
veranders de volgorde op de ontvanger of in de zender
dus in dit geval is de zender het eenvoudigs anders moet de soldeerbout warm gemaakt worden. (ook geen probleem neem ik aan)
succes jan

Dat was alweer het einde van mijn 2e piccolo poging, het Piccoboard is doorgefikt tijdens testdraaien, zomaar.

Een van de IC'tjes is doorgebrand op het board Poef. En weg. De staart doet het nog wel.

Dat is Balen :!: :!:

Dat ik dit draadje net las, vroeg ik mij af of je in je zender wel de juiste tuimelschijf en mode heb ingesteld.
Ik neem aan dat je een 120graden t.schijf heb
en dan heb je in je FX18 in het menu "TUIM" >> HR-3 in gesteld.
Misschien wist je dit maar misschien ook niet.

Stefan

stefan-> Weet jij wat een piccobaord is???? Dat zit op zo'n kleine fp heli. Daarzit nauwelijks een swash op, laat staan 120graden :) Werkt gewoon zonder mixers ;)

Servowire,

Dan is je main fet doorgefikt. Waarom weet niemand ;) Ik heb ze afgelopen weet 2 x vervangen, 1 uitgefikt zonder reden, ander door te dikke motor. FET kost $5 bij www.pgoelz.com en is binnen een kwartier te wisselen. Je moet wel kunnen solderen, het is SMD...

Groetjes,

Ton.

Tadango zei:
stefan-> Weet jij wat een piccobaord is???? Dat zit op zo'n kleine fp heli. Daarzit nauwelijks een swash op, laat staan 120graden :) Werkt gewoon zonder mixers ;)

:oops: ik dacht aan het mixerboard van de CP

De Piccolo CP (Pro of ombouwkit) werkt met mechanische mixers. Voor zover mij bekend is er geen CCPM kit voor de Pic.

Back