Piccoboard voor picollo V2

Beste modelbouwers,

Ik ben van plan om de picollo V2 aan te schaffen daar wil ik graag een piccoboard inhangen maar op de website van quartel vind ik verschillende soorten piccoboards zoals de piccoboard, de piccoboard plus en de piccoboard plus pro. Wie weet het verschil? En wie kan mij wat ervaringen vertellen over het piccoboard? Ik heb al hier en daar gehoord dat je er niet mee op een meeting kan vliegen maar dat is voor mij niet nodig!

gr

niels

Het verschil tussen een piccoboard en piccoboard-plus is dat je op het piccoboard-plus een headingholdmodulle kan monteren en op het gewone niet.
Normaal gezien zit in de piccolo V2 een piccoboard-plus

Maar ik heb van verschillende mensen gehoord dat een hh module niet echt veel verschil geeft! Ik zou tog ook met de orginele piccoboard kunnen vliegen? En nog een vraagje: Kan het piccoboard met 3 lipo cellen aangezien bij de complete kit een 8 cellen pakketje wordt geleverd?

gr,

niels

Een piccoboard kan op 3cellen ik gebruik al meer dan een jaar zo.

3S1200mah van E-tec.
Ik gebruik ook een piccoboard plus met heading hold. De heading hold is idd maar zus en zo. Ik geef hem 6 op 10
ook gaat hij met HH veel sneller tollen (drift) als de batterij spanning zakt. Na 5 minuten zit ik al aan het einde van mijn trim ! Dan moet ik echt batt afkoppelen en terug aansluiten. Ik gebruik mijn HH niet meer tenzij buiten.

http://verzamel.2dehands.be/markt/v...01-eco-piccolo-v2-vliegklaar.html?q=piccolo
http://verzamel.2dehands.be/markt/v...10390969-piccolo-v2-onderdelen.html?q=piccolo

Nog steeds te koop behalve de M24 bladen, ondertussen zit er ook een BK117 body bij.

Pico kan 3 cellen aan.
Ik vlieg zelf met 3-cellen 1000mah van Graupner.
Klein en ligt gewicht.
Echt perfect en al verkrijgbaar voor een eurootje of 40.

Het ligt eraan.
Rustig hoveren ongeveer 20 a 25 minuten (soms langer, ligt ook aan de temp in de zaal)
Enigszins rondvliegen een minuut of 15.
Voor 1000mah niet slecht vind ik persoonlijk.

Ik vlieg op 750 mah 3s lipo 15 minuten met een picoboard plus. Hij knapte wel erg op van de hh module ! Heb behalve veel storing bij indoor meetings geen problemen met het board gehad.

Ik vlieg met een standaard piccoboard met 3 cel lipo 1500, ongeveer 25 minuten. Beetje vreemd trouwens dat jullie vliegtijd korter word door te vliegen. Bij mij word hij juist langer! Een heli gebruikt namelijk vliegend veel minder vermogen dan hooverend...

Groetjes,

Ton.

ik vlieg met 3 lipo's van 1000 ah van grauper. En als je echt gaat jagen met een FP zoals ik dat nu doe dan moet je in de bochten enz meer met je gas spelen en komt je tot een maximale vliegtijd van ongeveer 15 minuten. (beetje afhankelijk van de temperatuur)

Maar na 15 minuten hebben je hersens weer even rust nodig want met een FP valt het niet mee om het geheel netjes te doen.

Back