piccolo 2xbrushless of MS100

hey
Zoals de meeste ben ik het beu om motoren te kopen.
Met een kleine berekening kom ik voor een brushless
setup
esc 2 x 23.5 = 47
tailmotor = 41
mainmotor = 29.50
mini gyro = 50 kom ik op 167 Eruo.

nu ben ik onlangs een site tegengekomen waar ik de MS hornet FP voor 79 euro verkopen. Zou het dan niet slimmer zijn deze te kopen en met 1 brushless set verder te kunnen.
79 + 23.5 + 29.50 +50 = geeft 182 euro. Een beetje meer maar wel een beter heli niet ? de piccolo + board zou ik dan zelf van de hand durven doen voor 50 tal euro.

je bedoeld of het slimmer is om een aangedreven staart heli te kopen ipv 1 met 2 motoren? Scheelt je wel in motoren en regelaren en dat had je zelf al gezien. Het is iets lastiger om mooi soepel lopend te krijgen maar is lichter en eenvoudiger. Het heeft ook mijn voorkeur ;)

Het is iets lastiger om mooi soepel lopend te krijgen maar is lichter en eenvoudiger. Het heeft ook mijn voorkeur

bedoel je dan motor staart of een servo staart ?
Ik dacht dat de MS-100 ook wat stabieler was met een betere kop.

op zo'n kleine heli is een aangedreven staart gewoon lastiger goed te krijgen. Niet dat het heel lastig is, alleen lastiger.

Huh huh, tot je je haarnet te koop zet omdat ie tandwielen vreet. De Hornet moet erg goed worden afgesteld anders vreet hij tandwieltjes. Verder sloop je 20 euro spullen als je met de staart iets raakt in de vlucht... Een Piccolo met DD tail van GWS, 3020 propje, en borstelloze hoofdmotor vlieg je lange tijd probleemloos mee. Ik wel tenminste, mijn staartmotor is al zo oud dat de can begint te roesten ;)

*edit* Je kan dan trouwens het Piccoboard blijven gebruiken dus de investering word dan een regelaar en een main motor

Groetjes,

Ton

mestdaght zei:
hey
Zoals de meeste ben ik het beu om motoren te kopen.
Met een kleine berekening kom ik voor een brushless
setup
esc 2 x 23.5 = 47
tailmotor = 41
mainmotor = 29.50
mini gyro = 50 kom ik op 167 Eruo.

Hi mestdaght
Natuurlijk ben ik het ook zat die motoren dus vlieg ik al meer dan een jaar brushles
Als hoofdmotor gebruik ik een typhoon micro en het piccoloboar met de lange heckmotor uit de V2 dat maakt de kosten niet te hoog
groeten jan

Back