Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik heb nog maar eens een centraalstuk kapot (3de ondertussen )
nu zou ik willen upgraden naar een alu, maar ik ben een beetje bang dat er bij een crash snel andere stukken gaan breken, hoofdas, of tandwiel. Wie heeft er hier ervaring mee.
hay mestdaght.
Ik weet niet wat je direct met centraalstuk bedoeld maar ik neem aan het gedeelte van de kop waar de beide kogellagers op zitten .
OK koop gerust een alu uitvoering dan blijft dat heel bij de volgende crash
maar dan zal er ongetwijfeld wel iets anders breken (als de crash maar hard genoeg is)
Het zo maken dat er tijdens een crash niets breek is een illusie
waar we alle naar zoeken
Ik vlieg al een tijd met alles uit alu en carbon bladen maar bij een harden klapper is er wel iets kapot ,de enige remedie is beter leren vliegen, maar dat geld ook voor mij hoor.
succes er mee
jan
Als je kop origineel is dan voorzie ik niet echt een probleem; deze komt vrij snel los en zal waarschijnlijk het merendeel opvangen...
...tenzij die ook alu is, dan breken bijvoorbeeld je bladen (zoals ik woensdag merktte ). Dat risico blijf je houden, er zal altijd iets breken bij een goede klap, ik ben zelf echter zeer blij met de prestaties van de alu onderdelen...
Misschien hou ik het dan wel bij het orginele stuk.
Als dan toch iets moet breken dan is het centraalstuk nog een van de goedkoopste en snel te vervangen onderdelen.
Ik was er al eens in geslaagd om er een te herstellen door het uit te boren en een koolstofas door te steken. Toen ik mijn paddlestrang opnieuw wou inbouwen kwam de verassing. Die gaat haaks door het centraalstuk .
Dan maar de nieuwe as vastgelijmd in het centraalstuk en het middelste deel van de as er van tussen geslepen met een dremel.
Dat heeft gewerkt en best stabiel tot plots die stene muur magnetisch leek te zijn....
:|
Het jammere vind ik dat je steeds de rotorkop bij elkaar moet zoeken na het minste of geringste. Ik heb de alu kop met centraalstuk gekocht en dat heeft niet alleen dat probleem verholpen, hij vliegt ook een stuk beter Met de bijgeleverde O ringen kun je kiezen uit 3 hardheden.
Ik heb de hardste erin. Wees niet bang dat er sneller andere zaken stuk gaan, dat valt wel mee.
Ik heb van vol alu tot vol plastic gevlogen, en met alu center en plastic euh kop gaat het minste stuk. Ik gooide hem vorige week met 40 km/h ofzo een boom in, en gewoon kopje erop klikken en verder vliegen. Dat alu centerstuk was trouwens mijn eerste upgrade en doet het dus al 2,5 jaar
ik heb de volle kop met allu en het vliegt heerlijk ook heb ik maar de fun hoofd as genomen het enige goede aan de piccolo fun.
en heb ik de ass stukkjes dunne slang vast gezet
door de kracht bij een foute landing of crash blijft alles heel want het tandwiel gaan gewoon naar beneden en gaat vrij lopen
Probleem met vol alu vind ik dat als je wat raakt je hoofdas en/of je bladen sneuvelen. Hard landen hoeft niet per se met de skidz eerst he Vandaar dat ik met het plastic kopje (Met stiffners) vlieg. Bij een crash niks stuk, al raakt ie eerst een grindpad met de bladen (Getest vorige week )
nou ik heb dus nog geen as of wat dan ook maar kapot gevlogen zins ik die allu upgrades heb. ondanks dat ik meerdere keren tegen de grond ben gegaan
ik heb namelijk een stalen hoofdas(die is dus van de fun)en met voledige allu kop.
en de as kan zakken mits er voldoende kracht op uit word gebracht en daar door blijft mijn tandwiel en alles heel.
zelfs laast bij een gigantiese stooring buiten tegen gaas en grint tegels en gras vol gas gehad niets kapot.
want het motor tandwiel draaide alleen nog na de eerste klap en de rotor was aan het auto roteren omdat het hoofd tandwiel niet meer incontact was met het motor tandwiel
Met welke rotorbladen vliegen jullie ? ik heb de indruk dat ik met kyosho M24 sneller brokken maak dan met de orginele ?
2x centraalstuk
1x swachplate (pin)
Met standaard cut blades en met M24, afhankelijk van het doel. M24 buiten, cut binnen. De M24's zijn zo zwaar dat ze een staartbuis doorhakken, maar breken niet zo snel. Standaard bladen hebben zo'n grote coning angle dat je niet fatsoenlijk vooruit kan vliegen met mijn setup.
Ik vlieg ook met de originele, en heb sinds de alu kop wel minder last van coning/bladspoor... maar vooruit vliegen blijft een uitdaging. Heeft er iemand ook ervaring met de FP Flat Bottom (zie onderaan) en/of Ikarus Tuning bladen? Of zijn de M24 bladen toch favoriet?
Ik heb de m24 bladen besteld, als je vooruit wilt vliegen moet je hem echt dwingen, de trim naar voren helpt aardig. De grootste uitdaging vind ik nog het dalen de ene blade-stop na de andere
Vreemd genoeg heb ik met vooruit vliegen geen probleem. 8)
Maar de headstiffner zit daar wel voor iets tussen. foto volgen.
:evil: PB me als ik het vergeet.
Head stiffners en alu koppen helpen met vooruit vliegen. Ikzelf heb de headspeed poepiehoog voor een FP (2 cel 1800, 3 cel 2100) met de M24 bladen. Met alu centraalstuk, M24 bladen en 2000 op de kop is het net een echte heli maar wel met ditto schade bij crashes. Heb zelfs al boomstrikes gehad met die config....