Piccolo CenterHub/Lagers

• Topicstarter Topicstarter Dave!!
  • Startdatum Startdatum
D

Dave!!

Guest
Ik heb een probleem(pje),

de lagers knallen er met het minste geringste eraf, niet echt bevordelijk voor het buiten vliegen. Aangezien je deze snel kwijtraakt.
Ik zat te denken om dit vast te lijmen of op een of andere manier te borgen,..
heeft een van jullie een idee en is het vastlijmen van de (glij)lagers verstandig?

Thx in Advance,
Dave

Glij Lagers ???, we dden meestal de kogellagers op het centraalstukje met een heeeeeel klein drupje secondenlijm vastplakken...
BTW je boutjes zijn ook binnen................Peet.......................8)

THX, hoe wist je trouwens dat ik ze moest hebben?
Maarre ik heb de Fun Piccolo daar zitten glijlagers op.

Bedankt en ik zie jullie dan wel weer,
Dave

Zelf heb ik de "gewone" Piccolo. Deze heeft geen glijlagers, maar echte lagers. Waarschijnlijk zijn je glijlagers door het losschieten tijdens een crash ( hoe weet ik dat toch ? ) gaan slijten, en vliegen ze ernu bij het minste of geringste tikje er al uit.
Liever niet lijmen ( je krijgt het haast niet meer los ), beter dan nog een plakbandje ertussen om de boel strak te krijgen.

Het mooiste is natuurlijk er metalen lagers in te zetten. Dan kan de kop makkelijker heen en weer bewegen, en zich sneller en makkelijker centreren.

Waarschijnlijk ken je deze link al, maar voor de volledigheid toch maar toegevoegd.

http://www.pgoelz.com/piccolo_faq.html

deze idem

http://www.ikarus-modellbau.de/ubbthreads/ubbthreads.php

Succes met deze kleine duivel.

Hans.

Bedankt Hans, ik kende de bovenste nog niet, enne welkom:D

Groetjes,
Dave

Dave, voor een beetje Piccolo-fanaat met een internet-aansluiting is dit "de goeroe".
In de winter 2001-2002 heb ik dagelijks het Piccolo-forum gevolgd, ik had net mijn heli'etje. Paul G had altijd een vriendelijk (ant-)woord voor elke vraag van een beginner. Zelfs als hij die de week daarvoor ook al had beantwoord voor een ander.

De oudere threads van het Piccolo-forum bevatten ook erg veel én leuke informatie. Er is daar vroeger veel geëxperimenteerd. Veel zinnige maar ook onzinnige dingen.

Door persoonlijke omstandigheden thuis, ben ik niet in staat geweest om regelmatig (verder) te oefenen met mijn picc, daarom maar even in de ijskast gezet. Vorig jaar mezelf op een E-zwever getrakteerd voor mijn verjaardag. Oeps !! Reflexen een beetje heel erg roestig na 20 jaar.
Dus nu heb ik een EPP-vleugeltje, de SWIFT van MS-Composit. Onverwoestbaar, trust me, I know.
Op een ander forum schrijft Micha óók uit Zandvoort er over. Ik heb de mijne al een maand of 4, en heb Micha van de week voor het eerst gesproken. Had hem al wel zien vliegen in de duinen, als ik bij kennissen van ons op de koffie was.

Als ik over een aantal maanden weer wat meer tijd aan mijn RC-hobby kan besteden, haal de picc uit het stof en kom ik hier zeker weer wat vaker voorbij.
Dus tot die tijd, TOT LATER.

Hans.

p.s. ik zal wel af en toe spieken hier!

Ja, hier op modelbouwforum.
Alleen dan in de electro-tak. ( In mijn ogen zijn dit verschillende forums ). :P

Hans

Jeeeej, het is zover..... gisteren wezen buiten vliegen met de picc, knallen de rotorbladen eraf...en ja het is feest mn glijlagers kwijt... NOOIT meer dus... nieuwe kopen bij Flycam dan maar (weer een half uur heen..en dan weer terug).
Wachten tot het weekend dusss. :(

Groetjes,
Dave

:idea:
Kijk even of ze misschien ook andere (goedkopere) kogellagertjes hebben. Als die dan een keer kwijt raakt is het niet zo erg. Alleen is het wel lastig zoeken naar goedkope lagertjes. Uiteindelijk vond ik ze ergens voor €2,- het stuk, wel open ipv dichte lagers. Maar ik was ook al prijzen van €15,- per lagertje tegengekomen. Uiteindelijk bij een zaak die ook in racebanen deed. Een heel dun (metaal) draadje door de lagers heen en dan borgen aan de rotorkop schijnt ook te helpen. Ik heb ze vastgelijmd met dikke secondenlijm, voorzichtig opbrengen met een dikke speld, niet direct op de lagers, en zeker niet met dunne secondenlijm want anders lijm je de lagers dicht/vast. Ik heb weer geen idee hoe ik dat laatste nu toch weer zo goed weet !!!

Hans

Ik kijk wel hoe ik het ga doen, jouw eerste id was het best, gewoon met een stukje plakband over de hub heen, dat werkt het best.
Enne 15 euro is een belachelijke prijs voor die dingen. Naja ik zie wel..

Bedankt & Grtz,
Dave

Back