Piccolo Fun upgrade vraagjes

Ik heb sinds einige tijd een Piccollo Fun die ik vaak buiten vlieg nu wil de moter van de Piccolo Fun vervangen door een 410 pro met piccolo pro heck moter( deze moter/heck combi zit standaard in de piccolo pro) en ik wil natuurlijk overstappen op lipo’s
Ik dacht aan 2 of 3 cel lipo met ongeveer 1000ah van kokam moet ik hiervoor ook een liposaver plaatsen.

Zo ja wat is de beste lipo saver die zo in de winkel kan kopen.

En werkt de 410 pro goed met lipo’s of is g310 L beter.

huidige setup

een picoboard pro met heading hold
standaard moter 295 van ikarus
2 lexsor servos
standaard batterij 800mah ikarus

Ik heb ook een FUN, die ik buiten vlieg (standaard met twee lipo's zonder saver, je merkt het wel wanneer ze neergaan).

Ik heb ook getwijfeld om zo'n upgrade uit te voeren, maar persoonlijk vind ik dat duur, voor een goeie €120 heb je een CP T-REX (wel zonder enige electronica) maar met wat sparen heb je snel een betere heli dan een piccolo pro vind ik.

Misschien het overwegen waard!

Bij mij is't een T-Rex 450X, met Align 420L 3200kV, Phoenix ESC met Governor, GY 401 en 4x Hitech HS-56 Carbon servo's en een Graupner SMC 14 ontvanger. 't is helemaal iets ander dan de piccolo :P

Eigenlijk is dit niet echt een antwoord op je vraag :) maar meer een advies vooraleer je je in de (dure) piccolo upgrades stort

De 410 main motor is niet echt aan te raden. Het is een motor die veel te zwaar word. Beter is het om voor 50 euro van eBay een borstelloze combi te plukken; veel meer power en langer vliegen.

Back