Piccolo Picoboard ombouwen voor 5e kanaal???

Tadango

Forum veteraan
Ik wil de piccolo met airwulf ombouw kopen van edsheli en die zei dat je een picoboard plus nodig hebt voor het 5e kanaal voor het landinsgestel. Nu lees ik op de site http://www.ikarus-modellbau.de/Ikarus/english/index-e.html dat je de standaard board kan ombouwen???

Uit de text : To have retractable wheels the Piccoboard can be modified without troubles to support a fifth channel.

?? Kan dit? staat namenlijk niet bij hoe en ik kan het ook niet vinden (forum, internet). Zou wel leuk zijn als het landingsgestel ook echt in wil straks :)

Als ik het goed heb, is de ontvanger van het picco-board een 6-kanaals type, waarbij men 'vergeten' is de pennetjes van de kanalen 5 en 6 te monteren. Domweg een extra 3-pins stripje monteren levert dan dus een 5e kanaal op. Als dat niet bij de hand is, kan natuurlijk ook een servo-contrasnoertje gemonteerd worden.

Pennetjes zat ;) Zodra ik hem heb gekocht zal ik eens even gaan kijken :) Kanaal 6 is ook leuk :) Lampjes aan uit, airwolf theme song. Of toch eerst maar eens leren heli vliegen ;) Veel oefenen op de sim doet wonderen.

Je bouwd niet het picco board om, maar de eraanvast getapte ontvanger.
Kun je ook een andere ontvanger voor in de plek hangen, zoals bijv een jeti rex5.
Wel effe het kristal goed borgen met stukje tape :oops:

In de meeste ontvangers zit een chipje die "pulsjes achter elkaar" om zet in "pulsjes apart".
De signalen zijn er dus meestal, maar zoals corrien zegt niet altijd allemaal aangesloten.

Kijken op wat voor chipje de kanalen zijn aangesloten(vaak een "schuifregister" als 4017). Chipgegevens opzoeken op internet (datasheet) en de pennetjes voor de volgende kanalen aansluiten.

o? is het gewoon een losse ontvanger zeg maar? Ik heb genoeg rex5jes hier :) Maar toch, als ik met solderen er een 5/6 kanaals van kan maken doe ik dat natuurlijk :) Scheelt weer euries :)

Back