Hoi Allen,
@ Rhelie,
Klopt het dat bij die alu Kop deze niet meer van de lagertjes op het centraalstukje af schiet bij een crash.? (dacht ik ergens gelezen te hebben, maar weet het niet zeker)
Ik heb net vorige week een aantal upgrades binnen gekregen uit Duitsland. Alu Centraalstukje, verbeterde CNC antirotatie link, Stalen hoofdas met alu vrijloop en nieuw tandwiel, alu flybar linkjes, een carbonnen tailboom en een supergaaf flexibel onderstel met alu skidjes.
Ik vond echter de alu kop daar vrij prijzig, €99, en aangezien mijn vliegkunsten nog niet zo goed zijn, (veel oefenen met hooveren en de daar bij horende crashes) ben ik bang dat, indien de alu kop inderdaad niet meer van de lagers loskomt bij een crash, ik veel meer bladen of andere dingen aan **** zal vliegen. LOL
Ik moet zeggen dat de heli wel een stukje stabieler is geworden na al deze aanpassingen, maar binnen in mijn huiskamer (vrije vliegruimte 2*4 mtr) komt alles iedere keer toch verdraaid snel dichtbij.
Buiten heb ik meer ruimte, maar vind ik het vrij lastig ivm met bijna altijd wel wat wind. Daarnaast durf ik buiten iets hoger te hooveren (+/- 1 mtr),
maar als de picco dan wat voorwaartse snelheid krijgt zit ik al snel weer een metertje of 3 hoog, wat bijna altijd een fiksere crash dan binnen tot gevolg heeft. Enige voordeel is dat gras iets beter dempt dan een tafelpoot of de keukenkastjes.
Grtz Rob C