Rhelie
Forum veteraan
Ik heb de Piccolo V2 set gekocht
(sorry michel !) deze heeft vele voordelen,standaard : HAT motor op de staart, metalen motortandwiel, snelle motor met koelvin, piccoboard plus (6kanaals) en behoeft geen upgrades meer, een klein verslagje.Ik koos voor de ongebouwde versie, dat is handig als je moet repareren want dan weet je hoe hij in elkaar steekt. Alles zit in een doos die je later kunt gebruiken om te vervoeren, wat meteen opviel was het kapje, niet meer zo`n patatbakje maar een stevig piepschuimen neus waar alleen de stickers nog opgeplakt moeten worden, De skids zijn ook verbeterd en stevig. Dezelfde avond was hij klaar dus tafel aan de kant en testen maar ! Ik hoefde niets te trimmen, trok hem door naar 2 meter en hij hing zowaar als een blok ! , de fixed pitch kun je op 3 manieren monteren, 1 indoor hoover, 2 indoor rondvlucht, 3 lipo outdoor. Er zitten genummerde ringen bij die je tussen het blad en de bladhouder doet.
Ik heb voor de laatste gekozen om een lekker hoog toerental te hebben, met de verstelbare tariergewichtjes kun je zelf bepalen hoe hij zal sturen.
Ik heb ze halverwege staan en dan hangt hij lekker strak voor je neus zonder uitbreekneigingen, kan zelfs 1 stick loslaten. Toen ik hem naar 2,5 meter liet stijgen ging er iets mis, storing ! de heli ging vol tegen de muur, spatte uiteen en vervolgde zijn weg naar beneden.
. Gelukkig wist mijn vrouw toen nog niet wat het ding gekost had dus kon zij er om lachen, ik niet. Er bleek niets kapot te zijn
wel is het behang beschadigd :roll: nu de antennedraad gewoon los laten hangen en de zendantenne helemaal uitgetrokken en het probleem is weg. Met de Lipo accu 720 mah en gewichtjes weegt hij 240 gram en kun je 20 minuten vliegen (zegt men)
Er zijn 3 sets, 1 de kale heli 99,- 2 de heli met board, accu(nimh) en lader 299,- en 3 de heli kompleet met zender, 349,-
Jammer dat er geen set is zonder accu en lader, nu zit ik met een stom ladertje en een accu die ik niet ga gebruiken. Maargoed, dit was de voordeligste optie voor mij.
Conclusie : Deze micro is doorontwikkeld en heeft geen upgrades nodig, goedmoedig vlieggedrag kun je aan en uitzetten dus is het ook een beginnersheli, het piccoboard plus kun je later gebruiken voor een CP heli.
Hij ging bij mij echt hard de muur in, spatte uiteen en 1 minuut later vloog hij weer zonder trillingen en schade, ik heb er al veel plezier aan beleefd!
Heeft iemand ervaringen en of tips ?
groeten, Rene

Ik heb voor de laatste gekozen om een lekker hoog toerental te hebben, met de verstelbare tariergewichtjes kun je zelf bepalen hoe hij zal sturen.
Ik heb ze halverwege staan en dan hangt hij lekker strak voor je neus zonder uitbreekneigingen, kan zelfs 1 stick loslaten. Toen ik hem naar 2,5 meter liet stijgen ging er iets mis, storing ! de heli ging vol tegen de muur, spatte uiteen en vervolgde zijn weg naar beneden.

Er zijn 3 sets, 1 de kale heli 99,- 2 de heli met board, accu(nimh) en lader 299,- en 3 de heli kompleet met zender, 349,-
Jammer dat er geen set is zonder accu en lader, nu zit ik met een stom ladertje en een accu die ik niet ga gebruiken. Maargoed, dit was de voordeligste optie voor mij.
Conclusie : Deze micro is doorontwikkeld en heeft geen upgrades nodig, goedmoedig vlieggedrag kun je aan en uitzetten dus is het ook een beginnersheli, het piccoboard plus kun je later gebruiken voor een CP heli.
Hij ging bij mij echt hard de muur in, spatte uiteen en 1 minuut later vloog hij weer zonder trillingen en schade, ik heb er al veel plezier aan beleefd!
Heeft iemand ervaringen en of tips ?
groeten, Rene