Pichler gaat er prat op dat ze hele goede motoren maken maar dat is natuurlijk iets wat elke fabrikant zegt. Natuurlijk zullen ze niet slecht zijn want ze hebben blijkbaar een goede naam hoog te houden.
Kijk je op hun site eens naar de gegevens van de
Boost 140 motor dan geven ze mooie specificaties op. Ziet er allemaal prima uit.
Over de kwaliteit kan ik niets zeggen maar die zal zeker niet slecht zijn. Als dat niet in orde zou zijn dan zouden ze al lang opgehouden zijn met het maken en verkopen van die motoren.
Over het rendement valt ook niet te veel te zeggen want dat hangt van nog meer factoren af. Denk hierbij ook aan de gebruikte prop. Alleen afgaande op de specificaties is niet zo gek veel meer te zeggen dan dat het wel in orde zal zijn. Alleen die prijs, dat valt mij wel heel erg tegen.
Maar hoe zit het dan met merken die vergelijkbare motoren maken? Kijk bijvoorbeeld eens naar
DEZE motor. Hij zit een beetje tussen de twee motoren in die jij op gaf en kost maar ongeveer een kwart!!
Natuurlijk zal er kwaliteitsverschil zijn maar of dat zo groot is dat daarmee die Pichler zijn hoge prijs waard is? Ik durf dat niet te beweren.
Met andere woorden kijk nog eens goed rond en stuur eventueel die leveranciers eens een mailtje met vragen. Doe dat naar zo veel mogelijk verschillende en kijk dan eens wat je voor vergelijkingsmateriaal je binnen krijgt.