pico 4/5

WV

verslagschrijvers
Hoe gebruik ik het vijfde kanaal van mijn Multiplex ontvanger Pico 4/5?
Er is geen puls aanwezig op deze plaats.

Ik heb ze ook, even denken... Kanaal 5 is toch gewoon een vrije aansluiting? Als je daar geen puls op hebt lijkt het een 4 kanaals zender. Zoniet, dan werkt de zender niet goed met de pico. Heb ik eigenlijk alleen met oudere ontvangers gehad... Ik gebruik zelf 2 pico 4/5 en beiden werken goed met kanaal 5. Zender is een fx-18. kristal is een jeti en een mpx.

Ik bedenk me net dat het met sommige kristallen ook kan gebeuren, die lopen net uit de pas en daardoor slaat hij kanaal 5 over. Kan ook een los contactje zijn ;)

Bij de Pico 4/5 is de aansluiting voor het 5e kanaal gecombineerd met de accu-aansluiting. Om het 5e kanaal te benutten heb je dan een Y-kabel nodig. Op het ene stekkertje sluit te dan de accu aan en op het andere stekkertje de servo, die op kanaal 5 moet gaan werken.

Maar ik gebruik BEC en hoef dus geen ontvangeraccu aan te sluiten...
Of werkt het vijfde kanaal alleen als er ook spanning op staat?

Groet,
Wouter

Dan zou het kanaal gewoon moeten werken. Is de servo volledig onbekrachtigd op dit kanaal? Zo ja, dan is de ontvanger stuk. Als de servo wel bekrachtigd is, maar in de nulstand blijft staan is er vanaf de zender geen commando.

Back