Alex T zei:
Hoi Erik... ik kan je niet meer volgen.... maar dat kan aan mij liggen.
Als je die rondo regelaar bouwt heb je een prima regelaar met 5volt en BEC. Zorg in ieder geval dat je BEC hebt als je geen ontvangeraccu wilt gebruiken. Anders is het echt vragen om problemen. Of je moet willen zwemmen. Voor het geval je nog niet weet wat BEC is.. dat zorgt ervoor dat de motor uitgeschakeld is als de accuspanning voor je motor te laag wordt. Zo blijft er altijd spanning voor de besturing. De accu herstelt vervolgens een beetje waardoor de motor weer kan draaien en jij je eend veilig weer aan de wal krijgt. Maar zoals ik al eerder zei... vooral veel prutsen daar leer je het meest van.
Eeh dat klopt niet

Meestal werkt BEC samen met zo'n systeem. BEC betekent : Battery Eleminator Circuit. Simpel vertaald: geen extra accu nodig systeem

Je regelaar met BEC (zonder ook) houd zelf de accu in de gaten en schakeld de motor uit of regelt hem terug als de accu spanning te laag word. Dit is niet alleen om het model bestuurbaar te houden maar om je accu's heel te houden. Als de accu spanning te laag word gaan je cellen kapot. Als je een moderne regelaar zonder BEC hebt en je neemt een LM7808 om de accu spanning tot 5V terug te brengen dan werkt dat precies hetzelfde als een regelaar met BEC. Vaak word met een hoog aantal cellen een losse BEC schakeling gebruikt die meer vermogen aankan.